Contre intre sefii CFR Iasi pe marginea barierei de la Tigarete

sâmbătă, 15 martie 2008, 00:07
2 MIN
 Contre intre sefii CFR Iasi pe marginea barierei de la Tigarete

Sefii Regionalelor CFR Iasi, Infrastructura si Calatori, se contrazic in ceea ce priveste deschiderea barierei de la Tigarete. Constantin Traciuc, directorul Regionalei Infrastructura, sustine vehement ca acest lucru este imposibil.

Oficialii CFR au afirmat ca un prim motiv pentru care nu se poate deschide bariera este dat de normele de siguranta in vigoare. "Ca sa fie deschis un pasaj corespunzator, este nevoie de cel mult 3 linii de cale ferata. In zona respectiva sint 7 linii. E o problema veche de peste 12 ani de zile", a declarat Traciuc. Acesta a apreciat ca, prin ridicarea barierei, traficul feroviar ar fi dat peste cap. In zona respectiva, citeva linii sint folosite pentru manevre.

"Prioritar este traficul feroviar. Unele dintre linii sint folosite pentru a completa sau a forma garnituri de tren, ceea ce implica diverse manevre. In plus, pentru zona respectiva exista un proiect care va rezolva problema aglomeratiei auto", a mai declarat Traciuc.

Mai exact, este vorba depre construirea unei pasarele la Tigarete care ar urma sa dureze 3 ani si a carei valoare se ridica la 22 milioane euro. "Cei care sustin varianta deschiderii barierei probabil ca nu cunosc problema sub toate aspectele. Ar fi afectat atit traficul auto, cit si cel feroviar, fiind vorba de un numar mare de masini care ar circula pe acolo cit si de trenuri", a adaugat Traciuc.

Cu toate acestea, directorul Regionalei Calatori Iasi este de alta parere si considera ca situatia s-ar rezolva mult mai repede si cu bani mai putini prin simpla deschidere a barierei. Mai mult, Constantin Axinia a afirmat ca se va duce la Bucuresti pentru rezolvarea acestei probleme. "Ma voi adresa conducerii CFR Infrastructura de la Bucuresti pentru a rezolva aceasta situatie. Cum am afirmat si cu alte ocazii, bariera poate fi ridicata pentru a fluidiza traficul auto. Solutii similare au fost aplicate si in alte zone din tara.

De exemplu, la Bucuresti a fost deschisa o astfel de bariera peste un nod important de cale ferata care leaga Dobrogea de Bucuresti si de sudul Moldovei", a precizat Axinia. Acesta a subliniat ca doar 3 linii din cele 7 sint active, restul fiind folosite foarte rar. Varianta propusa de Axinia ar putea fi pusa in practica in aproximativ o luna. In prezent, singura legatura dintre cartierele Dacia si Pacurari se face pe la bariera BJATM, de la Comat. Zilnic, in aceasta zona, soferii sint obligati sa suporte cozi infernale, de zeci de masini.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii