Doua remorchere au ajuns pe fundul Dunarii

miercuri, 22 septembrie 1999, 23:00
2 MIN
 Doua remorchere au ajuns pe fundul Dunarii

Remorcherele maritime "Farul" si "Rovine" s-au scufundat ieri, in jurul orei 10,30 in Portul Docuri, in zona Danei 30-31. "Farul" si "Rovine" au apartinut Administratiei Fluviale a Dunarii de Jos (AFDJ) Galati, dupa divizarea regiei ajungind in patrimoniul firmei "Resalv", care le-a depozitat in cimitirul de nave de pe canalul Macin. Dorind sa valorifice cele doua ambarcatiuni ca fier vechi, "Resalv" le-a transportat in Portul Docuri, de unde urmau a fi preluate de societatea achizitoare, SC Metal Trading International ’97.
"Farul" – cel mai mare remorcher al anilor ’80
Remorcherul maritim "Farul", care era alta data fala flotei
romanesti, fiind cel mai mare remorcher de pe Dunarea
maritima, a fost intr-o vreme folosit de AFDJ pentru scolirea tinerilor ofiteri.
Pe aceasta nava scoala au fost instruiti mai bine de jumatate din capitanii care conduc astazi ambarcatiunile AFDJ- ului. La ora actuala, Farul ajunsese o epava plina de rugina care urma sa fie taiata si vinduta bucata cu bucata la fier vechi.
Surse autorizate sustin ca starea tehnica a remorcherului
nu-i permitea acestuia flotabilitatea si ca el ar fi trebuit ridicat pe rampa deoarece in stare de plutire reprezenta un real pericol pentru personalul care asigura nava si pentru
ambarcatiunile din jur.
Ieri dimineata, "Farul", care are o lungime de aproximativ 44 de metri, s-a inclinat peste "Rovine", tragindu-l la fund.
Capitanul sef al Capitaniei Portului Galati, Constantin Bucur ne-a declarat ieri ca o echipa de specialisti urmeaza sa stabileasca cu exactitate cauzele acestui eveniment, ancheta fiind inca in curs.
Directorul Administratiei Portuare a Dunarii Maritime, Alexandros Galiatatos, ne-a declarat la rindul sau ca proprietarului navelor, SC Resalv SA, i s-a cerut sa actioneze cit mai urgent pentru scoaterea la suprafata a celor doua epave care blocheaza dana. "Deocamdata, nu se poate insa interveni cu scafandrii deoarece nava "se aseaza" inca pe fundul Dunarii".
Specialistii estimeaza ca operatiunea de aducere a navelor
la suprafata ii va costa pe cei de la Resalv mult mai mult
decit ar fi obtinut din vinzarea acestora ca fier vechi. (Stefan IORGA, Gianina IORDACHE)

Comentarii