Ghid de fugarit investitorii

Subtitlu

joi, 14 februarie 2008, 23:01
4 MIN
 Ghid de fugarit investitorii

In final, drumul a ramas neiluminat, plin de gropi si cu o semnalizare rutiera precara. Ce parere isi poate face despre Iasi un eventual om de afaceri care vrea sa aleaga un oras in care sa-si faca fabrica ce va crea mii de locuri de munca? Probabil ca Primaria il va ajuta sa se decida repede, dupa ce il va fi plimbat putin si prin mizeria din "Dallas"- Cicoarei, singura zona in care municipalitatea are teren mai mult de oferit. Cine trebuie sa-si asume aceasta stare de fapt? 

 

Un investitor care vine la Iasi cu avionul isi poate schimba intentiile de cum ajunge in Aeroport si se suie in masina. Prima impresie pe care si-o va forma despre municipiu este dezolanta.

Drumurile care fac legatura intre Aeroport si oras reprezinta primul contact pe care il are omul de afaceri cu Iasul. Fie ca ruta aleasa este pe Moara de Vint sau pe partea cealalta, pe linga lacul Venetia, traseul se transforma intr-o adevarata aventura. Drumurile sint strimte, pline de gropi, lasate in bezna si nesemnalizate.

Mai mult, portiunea de drum de la Ciric spre Aeroport pare sa nu apartina nimanui. Atit Consiliul Local, cit si cel Judetean isi paseaza responsabilitatile cu privire la intretinerea acestei zone.

Mersul spre Aeroport, curat safari

Primul lucru la care trebuie sa fie atent un investitor cind ajunge in Iasi este, se pare, sa ajunga cu viata in oras. Cele doua drumuri care asigura legatura Aeroportului cu Iasul reprezinta un adevarat safari. Senzatiile tari sint amplificate daca nefericitul om de afaceri ajunge seara tirziu.

Iluminatul stradal inexistent, curbele periculoase abia semnalizate, gropile care abia pot fi evitate fac ca acest traseu sa fie de neuitat. Fie ca te indrepti spre sau te intorci de la Aeroport, problemele sint aceleasi. Legatura poate fi realizata fie pe drumul Aeroportului, fie pe strada Fintinilor.

Pe ambele artere, circulatia se desfasoara cu greutate din cauza gropilor, a denivelarilor, a intunericului si semnalizarii deficitare. De exemplu, cum vii dinspre oras, pe Moara de Vint, indicatorul care ar trebui sa arate curba spre Aeroport este practic insesizabil, fiind rezemat jos de un stilp.

Hatisul de curbe solicita la maximum atentia celui aflat la volan din cauza intunericului si a gropilor. In plus, portiunea de drum cuprinsa intre curba spre lacul Ciric si Aeroport pare a fi a nimanui.

Consiliul Local si cel Judetean paseaza de la unul la altul responsabilitatea drumului respectiv. Reprezentantii CJ se ocupa doar de deszapezirea drumului atunci cind este cazul, desi acesta nu are titulatura oficiala de "drum judetean".

Deszapezirea se face insa pentru ca Aeroportul se afla in subordinea CJ. "Este adevarat ca iarna, cind sint probleme, noi intervenim la deszapezire. Dar am fost ajutati si de cei de la Citadin. Faptul ca intervenim la deszapezire nu inseamna ca drumul ne apartine. Noi lucram acolo in virtutea faptului ca si Aeroportul, si noi apartinem de CJ", a declarat Romeo Stoica, directorul Serviciului Public de Administrare a Drumurilor Judetene.

Acesta a subliniat insa clar ca niciodata unitatea pe care o conduce nu a efectuat lucrari de intretinere a covorului asfaltic din zona. De asta s-a ocupat Primaria, desi drumul nu este o "strada", neavind un nume.

Strada Fintinilor nu se asfalteaza pentru ca nu este drum "oficial"

Lucrarile de cirpire a asfaltului de pe drum sint efectuate, din cind in cind, de Citadin, unitate aflata in subordinea Primariei. Aceasta insa atunci cind se anunta vizita vreunui demnitar "cu greutate" de la Bucuresti. "Drumul respectiv nu se afla in subordinea noastra. Nu este clasificat ca drum judetean. De el raspund cei de la Primarie", a mai declarat Stoica.

Catalin Neculau, directorul Citadin, a recunoscut ca s-au mai facut cindva plombari in zona respectiva, dar in urma cu mai multi ani. "Cred ca acest lucru s-a intimplat in urma cu 3-4 ani de zile. Lucrarile insa nu au fost pina sus, ci doar pina la indicatorul de la lac. Nu stiu cine ar trebui sa se ocupe de drumul respectiv. Noi lucram acolo unde ne da Primaria comanda", a mentionat Neculau.

Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei, a insistat insa ca Drumul Aeroportului nu apartine de Consiliul Local. "Noua ne apartine doar portiunea de drum de la Moara de Vint pina la curba spre Ciric. In zona respectiva exista si iluminat, si nu sint probleme. De la Ciric si pina la Aeroport este insa drum judetean", a declarat Chirica.

Directorul tehnic al Primariei a afirmat chiar ca isi mentine declaratiile in conditiile in care i-am spus ca reprezentantii CJ au afirmat contrariul.

Legatura dintre Aeroport si oras se poate face si pe strada Fintinilor. Drumul nu reprezinta insa o alternativa, deoarece este plin de denivelari si gropi. Cind vine vorba depre strada Fintinilor, oficialii Primariei sustin ca acesta nu este drumul "oficial" spre Aeroport. "Drumul spre Aeroport este cel care face iesirea spre Moara de Vint, si nu strada Fintinilor. Strada Fintinilor va fi modernizata dupa ce vor fi finalizate lucrarile in zona respectiva", a replicat Chirica.

Asadar, pina cind edilii locali si judeteni se vor decide al cui este acest important drum, nu ne ramine decit sa asteptam. Va fi mult, va fi putin?

Comentarii