Gropi pavate cu 19 milioane de euro

marți, 05 iulie 2011, 10:11
3 MIN
 Gropi pavate cu 19 milioane de euro
Silvestru

Iesenii nu pot scapa de gropile de linga sinele de tramvai care au scos peri albi soferilor pina de curind nici cu 20 de milioane de euro. Tronsoanele modernizate in urma cu doi sau trei ani au inceput deja sa cedeze. Nu exista strada pe care sa nu fi sarit asfalt sau sa nu se fi lasat masticul turnat de o parte si de alta a sinelor de tramvai.

Reprezentantii Primariei sustin ca lucrarile sint inca in garantie si au intocmit deja o solicitare catre constructori pentru a remedia problemele. Vor fi facute verificari si pentru a se stabili de ce au aparut probleme dupa un timp atit de scurt de la reabilitarea tronsoanelor.

Probleme la mai toate lucrarile noi

Arcu

Primele probleme la asfaltul turnat in zona liniilor de tramvai au aparut pe strada Arcu, in zona intersectiei cu strada Bacinschi. Fisurile si gropile aparute inca de anul trecut s-au transformat acum in adevarate cratere. Ceea ce parea a fi o situatie izolata se poate observa in diferite stadii si in alte zone in care s-au investit milioane de euro in schimbarea liniilor de tramvai.

Reporterii "Ziarului de Iasi" au verificat mai multe zone in care au lucrat firmele Martin Rose si Confort. Una din zonele cu cele mai mari probleme, dupa strada Arcu, este strada Canta. Acolo au aparut tronsoane intregi de asfalt fisurat, sarit sau lasat.

Canta

Probleme sint si in zona rondului Canta, dar si la intersectia cu strada Sergent Grigore Ioan, cea care face legatura cu trecerea peste calea ferata. In multe alte zone au aparut fisuri care in scurt timp se pot transforma in gropi de dimensiuni importante. Mai grav este ca, prin astfel de fisuri sau gauri, la iarna va patrunde apa, care inghetind va produce pagube si mai costisitoare la structura de sub liniile de tramvai.

Lucrarile din Canta au fost demarate in primavara anului 2009, ceea ce inseamna ca asfaltul turnat spre finalul investitiei nu a rezistat nici macar doi ani. "Stiu de problema de la intersectia cu strada Sergent Grigore Ioan. Pe acolo au trecut camioane peste betonul proaspat turnat. Si camioanele ar trebui sa respecte un anumit tonaj", a declarat Maricel Gherca, directorul Regiei Autonome de Transport Public.

Asfaltul a cedat si pe mai multe tronsoane ale soselei Moara de Foc sau strada Silvestru, si chiar la intersectia de la Gara.

"Lucrarile nu ar fi trebuit sa cedeze"

Nicolae Iorga

Si pe bulevardul Nicolae Iorga, cel mai recent reabilitat, se pot observa semnele unor cratere in devenire. Asfaltul aproape sa s-a farimitat pe suprafete situate in zona dintre Podul de Piatra si pasajul Galata. Nici tronsonul de pe strada Arcu, cuprins intre intersectia cu Strada Garii si strada Muzicescu, nu a scapat de problemele aparute la asfaltul turnat linga sine. "Stim de aceste probleme. Lucrarile sint in perioada de garantie. Firma Confort a lucrat la asfaltul din zona liniilor de tramvai, iar firma Martin Rose a pus masticul. Lucrarile vor fi refacute. Nu ar fi trebuit sa cedeze. Se va verifica de ce s-a intimplat acest lucru", a precizat Gherca.

Pe de alta parte, sefii Primariei sustin ca firma Confort a incheiat un contract cu Citadin pentru a interveni in zona liniilor de tramvai. Reparatiile ar urma sa fie facute in perioada urmatoare.

Lucrarile de modernizare a liniilor de tramvai au fost finantate in special cu bani imprumutati de municipalitate de la BERD. Contractul cu firma Martin Rose si asociatii sai a avut o valoare initiala de aproximativ 19 milioane euro. Din aceasta suma, 15 milioane de euro reprezinta un credit BERD, pe care iesenii il vor achita pina in 2020. Pina in luna martie a acestui an au fost achitate dobinzi si comisioane de aproape 1,2 milioane euro si aproape doua milioane de euro din finantarea rambursabila.

Comentarii