Sefii orasului au un plan strategic exploziv
Cartierul Dacia, parte din centrul Iasului

vineri, 03 septembrie 2004, 23:00
3 MIN
 <i><u>Sefii orasului au un plan strategic exploziv</i></u><br> Cartierul Dacia, parte din centrul Iasului

Edilii Iasului anunta ca orasul va avea, pina in anul 2010, o sosea suspendata precum metropolele occidentale. Primaria intentioneaza sa puna la bataie 12 milioane de euro pentru a lega cartierul Dacia de Centru, printr-o pasarela in zona Tigarete. „Deocamdata, totul se afla in stadiul de proiect. Vom alege solutia cea mai potrivita in urma unui concurs care se va desfasura pe 7 octombrie, la care vor participa mai multi proiectanti si arhitecti”, ne-a declarat Iulian Vagner, arhitectul-sef al orasului. Deocamdata, nu se cunosc decit „in mare” proportiile pasarelei. Potrivit specialistilor din Primarie, aceasta va avea intre 300 si 500 de metri lungime si va avea racorduri duble cu strazile Moara de Foc si Arcu. „Inaltimea si aspectul final vor fi cele propuse in proiectul cistigator. In alegerea variantei finale vom puncta pe de o parte caracteristicile tehnico-economice, dar si «impresia artistica» a propunerilor”, a subliniat Vagner.
Contactat ieri, primarul Gheorghe Nichita a confirmat acest proiect. „Avem un proiect de constructie a unei pasarele in zona Tigarete, dar sintem abia in faza de inceput. Dupa ce va fi gata documentatia ne vom da seama care vor fi indicatorii de durata, executie, mod de finantare”, a spus Nichita.
Pasarela ar putea fi ridicata in 4-5 ani
Amplasarea unei pasarele in zona Tigarete va pune in valoare cartierul Dacia, care ar urma sa fie considerat zona semicentrala. „Dacia va fi la doar zece minute distanta de Centru. In plus, tot vestul orasului va fi impulsionat sa se dezvolte”, a subliniat Vagner. Avantajul imediat al pasarelei este insa de alta natura. „Fluxul auto de la intrarea in oras dinspre Pacurari va fi «imprastiat» in mai multe directii. Astfel, un sofer care vrea sa ajunga in Zona Industriala nu va mai trece obligatoriu pe la Gara. Ca urmare, traficul din Centru si din zona Garii se va descongestiona considerabil”, a explicat arhitectul-sef al orasului.
Pasarela de la Tigarete ar fi cea mai mare investitie derulata de Primarie dupa 1989, valoarea acesteia depasind costurile insumate ale complexului de la Hala Centrala, Ateneul din Tatarasi si Seminarul Teologic din Copou. O astfel de investitie ar greva bugetul orasului pentru 5 ani, insa reprezentantii Primariei sustin ca ar putea demara acest proiect cu si sprijinul financiar al Guvernului. Pe de alta parte, Bucurestiul inca nu a promis nimic in aceasta directie. „Noi vom schita oricum acest proiect. Nu strica sa-l avem, pentru orice eventualitate”, a aratat la rindul sau Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei. Pasajul aerian de la Tigarete ar putea intra, cel mai devreme, pe lista de investitii a Primariei incepind de anul viitor. Pentru realizarea lui ar fi necesari inca 4-5 ani, in functie de ritmul finantarii.
Ce spun specialistii
Specialistii ieseni sustin ca o astfel de pasarela ar fi intr-adevar utila. „Este un proiect foarte bun, pentru ca ar creste fluenta circulatiei din zonele respective. In plus, conducatorii auto au doar doua posibilitati in acest moment de a traversa calea ferata care desparte cartierele Dacia, Alexandru de restul orasului: pasarela Alexandru si trecerea de la Comat”, ne-a declarat subcomisarul Mihai Pintilei, sef-adjunct al Serviciului Politiei Rutiere.
La rindul sau, Nicolae Taranu, decan al Facultatii de Constructii din cadrul Universitatii Tehnice
„Gh. Asachi”, sustine ca exista oameni pregatiti in Iasi care sa realizeze o astfel de investitie. „Realizarea pasarelei ar fi posibila din punct de vedere tehnic, singura problema reprezentind-o fondurile necesare investitiei”, a spus Taranu. (Mihai POPA, Felix GUZGA)

Comentarii