Membrii comisiei de licitatie la huila spun ca totul e corect

luni, 15 august 2005, 23:00
3 MIN
 Membrii comisiei de licitatie la huila spun ca totul e corect

Reactiile la atacurile lansate de omul de afaceri Ion Draniceru, care a contestat licitatia de huila, nu au intirziat sa apara. Astfel, atit sefii municipalitatii si ai CET Iasi, cit si reprezentantii comisiei de licitatie si-au spus punctul de vedere. Concret, membrii comisiei de licitatie sustin ca declaratiile lui Draniceru privind favorizarea unor firme participante la licitatie sint nefondate. „Este fals si grav ceea ce declara Draniceru”, a spus Ionel Sandu, director de marketing in cadrul CET Iasi, membru al comisiei de licitatie. Colegul sau de comisie, Viorel Balanean, directorul comercial al Uzinei Termoelectrice Giurgiu a fost mai explicit. „Este total neadevarat ce spune Draniceru. Prevederile din caietul de sarcini au fost aceleasi pentru toti participantii. Doar nu eram nebuni sa ii favorizam pe unii in defavoarea altora. Firma lui a fost descalificata deoarece nu a indeplinit una din conditiile impuse de caietul de sarcini, cea privind experienta similara in livrarea de carbune. Restul firmelor, chiar si Maestro Trading, pe care o suspecteaza el, au indeplinit toate aceste conditii”, a explicat Balanean. Argumentele sale sint sustinute si de Dorin Ivana, directorul CET Iasi. „Am discutat cu membrii comisiei de licitatie care mi-au explicat faptul ca firma Andami, cu care a participat in asociere Maestro a indeplinit conditiile de capacitate tehnica si economico-financiara. In plus, Draniceru a recunoscut atunci cind a facut contestatie ca nu a indeplinit toate conditiile, iar comisia a solutionat deja contestatia”, a subliniat Ivana.
Ivana: „Transportul de la Gara la CET este de 20-30 de centi/tona”
Si pretul de transport al carbunelui prin Iasi, avansat de Draniceru, a fost contestat de directorul Ivana. „El sustine ca transportul carbunelui de la Gara Socola pina la CET ne costa intre 8 si 10 dolari pentru fiecare tona. Asta e o bazaconie aruncata pentru cine nu cunoaste acest domeniu. Transportul nu poate ajunge la o valoare mai mare de 20-30 de centi/tona de carbune”, a spus Ivana. La rindul sau, primarul Gheorghe Nichita a spus ca obiectiile reprezentantului firmei Doriasi vizeaza doar autoritatile contractante de la Giurgiu, pentru care a licitat. „Atita timp cit nu a facut o oferta pentru Iasi, pe noi nu ne intereseaza”, a declarat Nichita. Acesta a mai spus ca nu ar fi avut nimic impotriva ca firma care contesta licitatia sa fi ofertat pentru CET Iasi, dar ca numai in conditiile in care respecta toate conditiile prevazute in caietul de sarcini. „Acum doi ani, cind am organizat licitatia de achizitie a carbunelui la Iasi Draniceru a cistigat alaturi de alta firma cu o oferta de 54 si 56 dolari/tona de carbune. Nu si-au respectat contractul si am fost nevoiti sa achizitionam carbune printr-o alta licitatie organizata la nivel national. De aceasta data insa pretul de livrare al carbunelui a fost de 62 dolari/tona. Din cauza asta, un an mai tirziu, pretul a crescut si mai mult”, a precizat Nichita. Licitatia de carbune a fost organizata in acest an la Giurgiu de Asociatia Profesionala COGEN, in colaborare cu Ministerul Administratiei si Internelor. Alaturi de CET Iasi au achizitionat carbune si CET Giurgiu si CET Suceava. Cele trei societati au achizitionat 430.000 tone de carbune. (Mariana ZBERIANU)

Comentarii