Prefectul a impachetat dosarul Maz si l-a trimis procurorilor

sâmbătă, 03 decembrie 2005, 00:00
2 MIN
 Prefectul a impachetat dosarul Maz si l-a trimis procurorilor

Pretul
Una din problemele identificate de oamenii Prefecturii este reprezentata de insasi valoarea contractului. Astfel, societatea care livreaza cele 50 de autobuze, Ager Leasing, a solicitat pentru acestea 10,19 milioane euro, fara TVA. In final, in contractul privind modalitatile de plata a autobuzelor a fost inscrisa suma de 11,56 milioane euro, inclusiv TVA. „Noi am gasit mai multe sume, in diferitele acte intocmite in legatura cu aceasta achizitie. Sint unele sume trecute in contractul de leasing, altele in modalitatile de plata, altele in diverse anexe. Pina la urma, incepi sa te intrebi cit costa in definitiv aceste autobuze”, a spus prefectul. „Nu inteleg ce este neclar in privinta pretului. Acest aspect a fost discutat de zeci de ori de la organizarea licitatiei si pina acum si credeam ca s-a lamurit”, a replicat directorul tehnic al Primariei, Mihai Chirica.
Facilitatea
Facilitatile incluse in oferta Ager Leasing au fost apreciate in documentele Prefecturii ca fiind doar o „pseudo-facilitate”. Astfel, Ager s-a angajat sa puna la dispozitia RATP un autocar MAZ 251 si 50 de incalzitoare pentru cabinele soferilor de pe autobuze. In contractul de leasing insa, se mentioneaza ca autocarul va fi platit de RATP, oficialii Prefecturii apreciind ca in acest mod facilitatea ar fi practic inexistenta. „In contract se precizeaza ca plata se va face la sfirsitul contractului de leasing, la valoarea ramasa neamortizata din autocar. Or, acesta are o durata de amortizare de 6 ani, in timp ce contractul de leasing este pe 7 ani. In 2012, autocarul va fi deja amortizat, deci nu vom plati nimic”, a explicat directorul RATP, Neculai Abalasei.
Garantarea
Nici modul de garantare a platilor in cadrul contractului nu a fost considerat ca legal in adresa trimisa de Prefectura la Bucuresti. Astfel, conducerii RATP si Consiliului Local li s-a reprosat ca ar fi procedat la o dubla garantare a contractului. Concret, atit RATP, cit si CL au pus la dispozitia Ager Leasing bilete la ordin de cite 11,56 milioane euro. Practic, pentru un contract de 11,56 milioane euro, garantiile asigurate furnizorului ar fi de 23 milioane euro. Reprezentantii Prefecturii au apreciat aceasta situatie ca pe o creditare mascata a furnizorului, Ager Lesing avind posibilitatea sa foloseasca biletele la ordin pentru a participa la alte licitatii. „Singura garantie este cea prin biletele la ordin emise de CL si care pot fi executate de Ager Leasing daca RATP nu-si plateste ratele. Biletele emise de RATP nu reprezinta altceva decit o modalitate de plata, ca oricare alta. De altfel, biletele la ordin ale RATP nu pot fi utilizate in alte scopuri, intrucit bonitatea regiei este practic zero”, a spus Chirica. (Alex ZANOAGA, Felix GUZGA)

Comentarii