Sedinta maraton la CL, cu 60 de proiecte pe masa

marți, 18 ianuarie 2005, 00:00
3 MIN
 Sedinta maraton la CL, cu 60 de proiecte pe masa

Aproape patru ore, consilierii locali au dezbatut, ieri, peste 60 de proiecte. Cele mai mari discutii au fost cele referitoare la cinci proiecte: contractul de asociere dintre Iulius Group si CL in proiectul Madison, noua organigrama a Primariei, bugetul pentru anul in curs, noile criterii ANL si concesionarea spatiilor CL, unde exista cabinete medicale ale actualilor detinatori. Celelalte proiecte de pe ordinea de zi au fost votate de consilieri la foc automat. Astfel, ieri s-a aprobat ca RATP si CET sa platesca redeventa lunara catre municipalitate, noile taxe practicate de Salubris, o noua locatie pentru construirea de locuinte ANL.
Din octombrie incepe proiectul Madison
Proiectul care a nascut cele mai vii discutii a fost cel prin care se stabileau detaliile de asociere dintre CL si Iulius Group. Contractul de asociere a fost aprobat de toti consilierii locali cu exceptia a trei abtineri: Tiberiu Brailean, Radu Botez si Dumitru Marin. Proiectul propus de investitorul privat implica o investitie estimata la 50 milioane euro. La aceasta asociere, CL pune la dispozitie o suprafata de aproximativ 120.000 mp, situata in spatele Palatului Culturii. Investitia presupune realizarea de noi spatii comerciale, de recreere, locuinte si birouri. Municipalitatea va primi 10% din profitul realizat din asociere, dar nu mai putin de 105.000 euro anual. „Dupa semnarea contractului vom demara concursul de idei si realizarea PUZ-ului. Sper ca din octombrie sa putem demara lucrarile”, a declarat Iulian Dascalu, presedintele Iulius Group. El a mai spus ca a mai depusese proiecte asemanatoare la Brasov si Cluj dar a decis sa renunte la acestea din urma pentru a se putea concentra pe realizarea fara cusur a celui de la Iasi.
Bugetul, aprobat in unanimitate
Alesii locali au decis si cum se vor cheltui 2.900 miliarde lei. Modul de realizare a bugetului pentru anul in curs a fost apreciat de majoritatea consilierilor. „Se prezinta mai bine in acest an, dar sumele venite de la bugetul de stat au fost exagerate, in conditiile in care Guvernul a anuntat o scadere a veniturilor la bugetul de stat”, a afirmat Brailean. Seful municipalitatii recunoaste supraevaluarea bugetului. „Ar trebui sa renuntam la o parte din cheltuieli, dar la care sa renuntam? In caz de urgenta se pot aloca sume din fondul de rezerva”, a explicat primarul. In final, bugetul a fost aprobat in unanimitate. Tot la sedinta de ieri, consilierii locali au decis ca Primaria are nevoie de un director general. „La Bacau s-a optat deja pentru acest model, iar la Cluj se intentioneaza introducerea lui. Directorul general se va ocupa de activitatea economica, de cea de control si de comunicare”, a explicat Nichita. Acesta a mai spus ca primarul si viceprimarii vor avea un rol de reprezentare.
S-au modificat punctajele ANL
Un alt punct de pe ordinea de zi care a nascut multe discutii a fost proiectul ce a stabilit noile criterii ANL. Dupa mai multe discutii, proiectul a fost votat cu citeva modificari. Astfel, au fost schimbate criteriile referitoare la nivelul de studii. „Persoanele care au studii superioare vor primi 20 de puncte, cele ce au finalizat masterul vor primi 25 de puncte, iar cele care au doctoratul vor primi 30 de puncte”, a declarat Letitia Palaga, directorul DAPPP. O alta modificare a fost realizata in ceea ce priveste persoanele ce au implinit 18 ani si au fost la casele de copii. Acestia vor primi 40 de puncte in loc de 50. Nici persoanele ce au adoptat copii institutionalizati nu vor mai primi 50 de puncte, ci doar 10. Totodata, alesii locali au stabilit si o noua locatie in Pacurari nr.164, unde au alocat 1.230 mp. Incepind de ieri RATP si CET vor trebui sa achite redeventa la Primarie pentru patrimoniul CL pe care il administreaza. Practic, CET va trebui sa verse lunar in vistieria bugetului local aproximativ 4,5 miliarde lei, iar RATP in jur de 530 milioane lunar. Printr-o alta hotarire alesii locali au aprobat si o crestere a tarifelor practicate de Salubris. Astfel, de la 1 februarie un iesean va trebui sa achite pentru colectarea gunoiului 27.000 lei pe luna, fata de 22.727 lei pe luna in prezent, preturi fara TVA. (Felix GUZGA)

Comentarii