Incepe calvarul si in cartierul Tatarasi

Subtitlu

luni, 11 august 2008, 21:37
3 MIN
 Incepe calvarul si in cartierul Tatarasi

Circulatia auto din cartierul Tatarasi va deveni un cosmar. Principala artera care strabate cartierul va intra in reparatii capitale. Santierul va dura cel putin pina in primavara anului viitor. Pina atunci, vor exista mai multe restrictii atit pentru traficul auto, cit si pentru circulatia mijloacelor de transport in comun. Lucrarile ar urma sa demareze in maximum zece zile, din zona Pietei Chirila.

Variante de ocolire

Sefii Primariei au dat ieri startul unei lucrari evaluate la aproape 16 milioane de lei, fara TVA. Banii vor fi impartiti de firma greceasca Themeli si Compania Cai Ferate Cimpulung. Societatea autohtona lucreaza in subantrepriza pentru firma din Grecia. "Noi am dat ordinul pentru inceperea lucrarilor. Urmeaza ca, in termen de maximum zece zile, sa fie depusa garantia de buna executie, de 5% din valoarea totala a contractului. Apoi se pot demara lucrarile", a precizat Mihai Chirica, directorul tehnic al Primariei.

Pentru inceput, lucrarile vor demara pe portiunea cuprinsa intre strada Nicorita si rondul tramvaielor de linga Ateneul Tatarasi. O prima consecinta va fi interzicerea circulatiei auto de la intersectia strazii Tatarasi cu strada Nicorita si pina la intersectia din zona Pietei Chirila. "Este o distanta de aproximativ 200 metri. Nu se va putea lucra altfel, pentru ca strada nu permite. Nu este destul de lata. Exista variante de ocolire, pe strada Eternitate si pe Vasile Lupu. Pina miercuri trebuie predat un plan de circulatie exact pentru acea zona", a explicat Chirica.

Mersul tramvaielor se modifica

Imediat dupa inceperea lucrarilor va fi modificata si circulatia tramvaielor. Astfel, pentru prima etapa, mijloacele de transport electrice nu vor mai circula prin zona Padurii spre Tatarasi. Toate vor fi deviate prin Tudor Vladimirescu si Metalurgie. "In cazul traseului spre Dancu, vom face o bretea la intersectia Doi Baieti, pentru ca tramvaiele (ce vin dispre Pod Metalurgie – n.r.) sa poata efectua virajul la dreapta. Tramvaiul numarul 11 va circula prin Metalurgie si va intoarce la rondul de linga Ateneu. La fel va fi si pentru tramvaiele de pe traseul 13 si traseul 1", a declarat Maricel Gherca, directorul RATP.

Sefii Primariei sustin ca prima etapa a lucrarilor din Tatarasi va trebui sa fie terminata pina la inceputul iernii. "In paralel se va lucra la stilpii de iluminat de pe alte zone. Apoi se va trece la inlocuirea sinelor de pe a doua portiune, de la rondul de linga Ateneu si pina la Doi Baieti. Atunci vor intra in vigoare alte masuri de circulatie", a afirmat Chirica.

Astfel, tramvaiele de pe traseele 13 si 1 vor circula prin Tirgu Cucu – Padurii si vor intoarce la rondul de linga Ateneu. In aceeasi situatie va fi si traseul numarul 11. In continuare, traseul numarul 3, spre Dancu, va circula prin Tudor Vladimirescu si Metalurgie si va vira dreapta la Doi Baieti. "Daca va fi nevoie, vom suplimenta cu microbuze pe anumite zone", a completat Gherca.

Pentru a doua etapa, circulatia auto va fi permisa pe ambele sensuri ale bulevardului, insa doar pe cite o banda pe sens. In a doua parte a lucrarilor vor fi afectati si tonetarii de pe Vasile Lupu. Pentru o perioada de timp, comerciantii nu isi vor putea vinde marfa.

Termen: aprilie 2009

Lucrarile de la sina de tramvai din Tatarasi vizeaza reabilitarea a 4,14 km de cale simpla de rulare. In acelasi contract cistigat de firma Themeli s-au prins si lucrari de reabilitare a retelelor de utilitati din zona strazii, dar si mutarea stilpilor de iluminat public din mijlocul strazii pe trotuar. Astfel, masinile vor putea circula si pe portiunea care este acum destinata doar mijloacelor de transport in comun.

"Termenul de finalizare pentru aceste lucrari este de sase luni. Va veni insa iarna si cred ca toate lucrarile vor fi terminate in jurul lunii aprilie 2009", a precizat Chirica.

Comentarii