Pierderi de 480 de cisterne de apa la un bloc din Tatarasi

sâmbătă, 07 martie 2009, 01:11
4 MIN
 Pierderi de 480 de cisterne de apa la un bloc din Tatarasi

Locatarii unui tronson din blocul A2 din Tatarasi locuiesc in „garsoniere-sugative". Pe luna ianuarie, pentru fiecare garsoniera a fost repartizat un consum in plus de apa rece de 30 metri cubi, adica 30.000 litri de apa.

Conform oficialilor Termoservice, societate care administreaza imobilul, apa provine din pierderi de pe reteaua interioara. Pentru aceasta, fiecare proprietar de garsoniera trebuie sa plateasca 124 lei, in suma intrind si costul canaliza rii apei pierdute. "Nu am platit caldura pe doua luni, cit trebuie sa dau acum numai la apa", a spus EmiliaBugeac, una din locatare. "La 160 de garsoniere, cite sint, inseamna in total 480 cisterne a 10 tone sau 10 trenuri a cite 48 de vagoane-cisterna. Nu vi se pare extraordinar?", a adaugat un alt locatar.

"Daca e cum zic ei, aici ar fi trebuit sa fie lacul Chirita"

O situatie demna de cartea recordurilor s-a inregistrat intr-un bloc din Tatarasi. In mai putin de o luna de zile, la blocul A2 s-au contorizat pierderi de apa rece de 4.800 metri cubi, adica nu mai putin de 4.800.000 litri, pentru unul din cele doua tronsoane ale blocului. Aceasta, in conditiile in care in ianuarie intregul bloc, format din doua tronsoane, a consumat 5.234 metri cubi de apa. Cu alte cuvinte, toti locatarii blocului au consumat pentru spalat si gatit 434 metri cubi de apa, iar in subsol si pe tevile interioare s-a pierdut de 11 ori mai mult.

"Mie sa-mi arate apa. Daca e cum zic ei, aici ar fi trebuit sa fie lacul Chirita. Unde s-a mai pomenit asa ceva? Pina nu vad apa, eu nu platesc", a replicat un locatar al blocului A2.

Cantitatea de 30 de metri cubi de apa, repartizati la fiecare dintre garsonierele imobilului, i-a lasat pe locatari cu gura cascata. Cifra totala a pierderilor este cu atit mai impresionanta cu cit reprezinta practic o cincime din apa care s-ar scurge daca toate tevile din bloc ar fi taiate si lasate sa curga o luna de zile. Aceasta, intrucit capacitatea maxima a retelei interioare se ridica la maxim 37,5 metri cubi pe ora, adica 27.000 metri cubi pe luna.

"Nu ne-a spus nimeni nimic. Numai ne-am trezit cu listele la intretinere. Iar daca nu platesti, iti baga penalitati. N-avem alta solutie, decit sa scoatem banii din buzunar", a declarat Calin Ioan, locatar.

Gabriel Vasiliu, locatar in acelasi bloc, a declarat ca nu este prima data cind apar pe listele de plata sume in plus care trebuie platite. "Cam in fiecare luna se intimpla cite ceva si trebuie sa platim citeva zeci de lei in plus. Dar ca acum, nu a fost niciodata. Sint totusi 5 vagoane de apa pe care nu le-am folosit, dar pe care trebuie sa le platesc", a adaugat Gabriel Vasiliu.

Alti locatari arunca vina asupra firmei de administrare a imobilului, Termoservice. "Au mai fost si in alte dati probleme. E datoria celor care se ocupa de administrare sa ia masuri si sa-si faca treaba. Cum poti sa pui o familie care pleaca dimineata si vine seara, ca toti avem serviciu, sa mai scoata in buzunar in plus inca aproape 130 de lei? Mi se pare enorm", a rabufnit Emilia Bugeac.

Termoservice: "pierderi pe reteaua interioara"

Nicolae Negoiescu a afirmat ca pe linga garsoniera din blocul A2, mai are si un apartament cu 3 camere in alt imobil. „Nu am platit la 3 camere caldura pe o luna cit trebuie sa dau aici pentru pierderile de apa. Personal cred ca fizic este imposibil sa se scurga o asemenea cantitate de apa, chiar daca ar fi fost deschise timp de o luna toate robinetele in toate garsonierele. Fie e o eroare de functionare a apometrului, fie de citire a acestuia", a remarcat Negoiescu. Conducerea Termoservice a explicat ca a fost inregistrata o cantitate atit de mare de apa ca urmare a unor pierderi in subsol si pe reteaua interioara.

Toate tevile sparte au fost identificate de angajatii Termoservice ca apartinind tronsonului I. "Au fost in total 4.800 metri cubi de apa. Cind am fost sesizati am intervenit si am remediat problemele. Se putea ajunge la o cantitate mult mai mare", a declarat Cristian Andries, directorul Termoservice. Acesta a adaugat ca s-a cazut de acord pentru repartizarea consumului in mod egal pe fiecare garsoniera in parte.

Reprezentantii furnizorului de apa au specificat ca apa consumata a fost inregistrata de contorul de bransament "si a fost cauzata de o pierdere pe reteaua interioara a blocului care nu este gestionata de ApaVital, ci de proprietarii blocului".

"Contorul este situat la limita dintre retele si conform contractului incheiat inregistreaza consumul de apa. Din moment ce contorul a inregistrat acel consum, inseamna ca apa respectiva s-a consumat", a precizat Razvan Manolache, purtatorul de cuvint al ApaVital.

Comentarii