RAJAC trece apa „la ratie” in zona rezidentiala Galata – Miroslava

joi, 06 august 2009, 09:32
2 MIN
 RAJAC trece apa „la ratie” in zona rezidentiala Galata – Miroslava

Pe vreme de canicula, ApaVital (fosta RAJAC) a trecut la sistarea apei pe motiv ca nu mai face fata consumului. Situatia a devenit critica pentru locuitorii din zona Galata – Miroslava. Oamenii sint nemultumiti din cauza ca de aproximativ patru zile nu au apa curenta.

"Nici miercuri dimineata nu era apa. Am sunat la call-center si mi-au zis ca au probleme cu electricitatea. RAJAC, pentru ca ApaVital mi se pare prea pretentios spus, nu poate gestiona aceasta situatie. M-am adresat si celor de la Protectia Consumatorului, pentru ca asa nu se mai poate. Sa furnizeze apa sau sa se apuce de altceva", a reclamat Dragos Bobu, care locuieste in Iasi, pe soseaua Voinesti. Locuitorii din zona au specificat ca problemele sint mai vechi si au inceput la jumatatea lunii iulie. "De atunci au inceput sa intrerupa apa zilnic, cite 8-12 ore", a adaugat Bobu.

De cealalta parte, reprezentantii ApaVital sustin ca de vina sint tot locuitorii care folosesc apa pentru udat. "In contractele incheiate cu clientii nostri se specifica faptul ca apa furnizata trebuie sa fie folosita in scop menajer. Cu toate acestea, in perioadele caniculare, foarte multi dintre clientii din aceasta zona folosesc apa pentru irigarea gradinilor, astfel ca se realizeaza consumuri pina la limita capacitatilor de pompare din zona. In conditii de consum normal nu sint probleme de alimentare cu apa a zonei, insa in perioadele foarte calduroase, cind consumul de apa creste de circa trei ori, se produc disfunctionalitati care duc la presiuni scazute sau chiar imposibilitatea furnizarii apei pentru unii dintre clientii localizati la cote mai inalte ale zonei", se arata intr-un comunicat remis de ApaVital.

Oficialii furnizorului de apa sustin ca in avizele de bransare din zona sint specificate posibilitatile tehnice de furnizare. Mai exact, este mentionat un "regim discontinuu de furnizare" in situatia in care clientii nu-si monteaza hidrofoare "in cazul presiunilor de regim scazute". Oamenii afectati de lipsa apei s-au aratat nemultumiti de argumentele celor de la ApaVital.

"Ce vina am eu ca altii isi uda gradinile? Sint justificari de-a dreptul puerile. Rationalizarea oricum nu are o logica, pentru ca ei intrerup apa la ore cind oricum nimeni nu-si uda gradinile. Am vazut ca au acreditare ISO. Cred ca am sa fac o sesizare si la cei care i-au acreditat, pentru ca nu asta inseamna sa fie acreditat cu un standard de calitate", a specificat Bobu.

Comentarii