Romtelecom, acuzata ca a adus o firma de internet la sapa de lemn

marți, 10 februarie 2009, 22:53
2 MIN
 Romtelecom, acuzata ca a adus o firma de internet la sapa de lemn

Operatorul de telefonie nu a mai furnizat internet pentru firma timp de 41 de ore. Conform declaratiilor de la dosar, aproape toti clientii acestora au renuntat la serviciile furnizate de Fiber Net. Reprezentantii Romtelecom recunosc ca a existat un deranjament, dar spun ca au acordat deja compensatii. 

 

Premiera in instantele iesene: doua companii din domeniul IT&C se lupta in justitie. Firma Fiber Net Communications SRL Iasi a dat in judecata compania nationala Romtelecom, pentru deficiente ce au avut loc la furnizarea de internet.

Cele doua companii au incheiat un contract pe data de 14 martie 2006. Prin acel contract, operatorul national de telefonie fixa se obliga la furnizarea de servicii de conectare la internet, cu acces in reteaua mondiala, cu o capacitate garantata de 6 MB/secunda in reteaua locala.

"In luna decembrie 2006, Romtelecom SA Bucuresti a incalcat conditiile de furnizare, diminuind semnificativ calitatea serviciului. Majoritatea clientilor, in proportie de 95%, au renuntat la serviciile noastre. Astfel, ne-au fost aduse prejudicii grave si, in conformitate cu contractul, am cerut compensatii calculate conform intelegerii dintre noi si Romtelecom", a precizat Sorin Lehan, directorul Fiber Net Communications.

Astfel, reprezentantii companiei reclamante le cer magistratilor de la Judecatoria Iasi sa oblige Romtelecom la plata sumei de 7.200 de euro.

De cealalta parte, sefii operatorului national de telefonie fixa si internet spun ca a existat un deranjament, ce a durat 41 de ore, dar ca s-au achitat de datorii, reducind valoarea platii contractului pe luna respectiva cu 20%. Mai mult, acestia afirma ca societatea cu punctul de lucru la Iasi nu si-a achitat trei facturi, in valoare de 130 de milioane de lei vechi (13.000 de lei noi – n.r.).

"A existat, intr-adevar, un deranjament in reteaua Romtelecom la inceputul lunii decembrie 2006. Pentru cele 41 de ore de intrerupere a serviciilor, Romtelecom a acordat clientului pe data 31 ianuarie 2007 compensatii in valoare de 20% din valoarea lunara a contractului, plus un procent proportional cu timpul de indisponibilitate, corespunzatoare lunii decembrie 2006. In acelasi an, clientul a inregistrat trei facturi neachitate catre Romtelecom (corespunzatoare lunilor octombrie, noiembrie si decembrie 2006). La 1 ianuarie 2007, contractul cu Romtelecom a incetat, la solicitarea Fiber Net Communications SRL. In procesul de la Judecatoria Iasi, compania noastra a cerut achitarea celor trei facturi, in valoare de 13.000 de lei, plus penalitati de intirziere", a declarat Cristina Popescu, director de Relatii Publice al companiei Romtelecom.

Judecatorii ieseni au stabilit ca urmator termen de judecata data de 25 februarie 2009.

Comentarii