Seful CJ: Maricel Popa lucreaza impotriva Iasului

Subtitlu

sâmbătă, 06 noiembrie 2010, 00:10
3 MIN
 Seful CJ: Maricel Popa lucreaza impotriva Iasului

Reabilitarea DJ 282 Iasi-Botosani a fost din nou aminata. Una dintre firmele participante la licitatie, Antrepriza Lucrari Drumuri si Poduri (ALDP) SA, firma patronata de catre omul de afaceri Maricel Popa, a contestat decizia Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) prin care se dadea dreptate Consiliului Judetean.

Prin plingerea depusa la Curtea de Apel Iasi, ALDP solicita obligarea autoritatii contractante, in acest caz CJ, la reluarea procedurii de achizitie publica incepind cu etapa evaluarii ofertelor. "ALDP a facut contestatie. A pierdut de trei ori. Il vom taxa cu banii depusi la garantie. Lucreaza impotriva Iasului. Am sa pun un afis mare pe drum pe care sa scrie ca din cauza lor nu se poate face lucrarea. Sa vedem cit de multumiti vor fi oamenii", a declarat Constantin Simirad, presedintele CJ.

In replica, Maricel Popa sustine ca reprezentantii CNSC au gresit in analiza pe care au facut-o. "Sint abateri foarte grave care nu au fost luate in calcul de CNSC. A fost o confuzie intre scrisorile de garantie ale Euroconstruct Iasi si Euroconstruct Timisoara. Noi asta contestam. Nu poti sa nu vezi acest element eliminatoriu. Este o eroare grava. Noi am fost eliminati pentru o singura virgula, pentru o stampila. Am solicitat timp de trei saptamini sa intru in audienta la domnul Simirad, dar nu m-a primit. Eu am 1.700 de angajati, platesc milioane de euro impozite in Iasi. Asa intelege domnul Simirad sa ne respecte?", a declarat Maricel Popa.

Licitatia pentru reabilitarea DJ 282 Iasi-Botosani a fost cistigata de Euroconstruct Group SRL Iasi, care a avut o oferta financiara de 46,7 milioane de lei, fara TVA. Oferta firmei din Iasi a fost a patra ca valoare, oferte mai avantajoase din punct financiar avind, in ordine, asocierea SC Transporturi Auto SA Botosani si SC Genesis International SA Bucuresti (30,6 milioane de lei, fara TVA), asocierea SC ALDP SA Iasi si Peyber Hispanica SL (42,8 milioane de lei, fara TVA), si asociatia SC Euroconstruct Sa Timisoara si Sedesa Obras Y Servicios (46,6 milioane de lei, fara TVA). Oferta ALDP-Peyber a fost respinsa, fiind considerata ca inacceptabila. Motivul invocat a fost faptul ca asocierea nu a prezentat "un angajament ferm" incheiat in forma autentica din partea SC A.M.Cos Company SRL Dorohoi, sustinator al asocierii, prin care sa confirme punerea la dispozitia acesteia, daca ar fi necesar, a resurselor tehnice si profesionale pentru realizarea unei parti a proiectului.

"Noi am avut un angajament semnat de cei de la firma din Botosani. Se pare ca nu a fost de ajuns. Ni s-a spus ca trebuia un act incheiat la notar", a mai spus Maricel Popa. Proiectul, pentru care CJ a cistigat finantare europeana, prevede lucrari de reabilitare si modernizare a infrastructurii rutiere interjudetene in lungime totala de 38,34 kilometri. Traseul cuprinde localitatile Tiganasi si Vladeni, pentru DJ 282C, Sipote, pentru DJ 282, si Plugari, pentru DJ 282B. Conform contractului, firma are la dispozitie 18 luni pentru a finaliza lucrarile.

––

Problemele aparute la reabilitarea drumului Iasi – Vaslui, discutate luni cu usile inchise

Consilierii judeteni vor decide luni soarta proiectului de reabilitare a DJ248 Iasi-Vaslui. Constantin Simirad, presedintele CJ, i-a convocat pe acestia, dar si pe constructori, asocierea JAOP – Sociedade de Empreitadas SA Portugalia si SC Moldotrans Auto SA Iasi, intr-o sedinta cu usile inchise.

"Luni ne vom intilni intr-o sedinta cu usile inchise. Vor participa consilieri judeteni, constructori, consultanti si toti cei implicati in acest proiect. Nu este vorba despre o sedinta de CJ, ci doar de o intilnire pentru a discuta despre dificultatile aparute in reabilitarea drumului", a declarat Constantin Simirad.

Conform contractului, firma cistigatoare trebuie sa efectueze lucrari de reabilitare a 37,45 kilometri de tronsoane de drum. Aproximativ trei sferturi din tronsoanele care vor fi reabilitate se afla pe teritoriul judetului Iasi. Concret, tronsoanele care vor fi modernizate sunt cuprinse intre km 4,345 si 33,345, tronson care se regaseste pe teritoriul administrativ al comunelor iesene Miroslava, Ciurea, Mogosesti, Grajduri si Scinteia, si intre km 33,250 si 41,794, care se regaseste pe teritoriul administrativ al comunelor vasluiene Rebricea si Vulturesti. Astfel, traseul modernizat va fi Iasi-Ciurea-Mogosesti-Grajduri-Scinteia-limita judetului Vaslui-Rebricea-Vulturesti (Podeni). Valoarea totala a proiectului este de 70,1 milioane lei, din care costurile totale eligibile reprezinta 59 milioane lei. Conform contractului, durata de executie a lucrarilor este de 8 luni.

Comentarii