Primaria va licita din nou serviciul de maxi-taximetrie

vineri, 05 ianuarie 2001, 00:00
3 MIN
 Primaria va licita din nou serviciul de maxi-taximetrie

Pina la sfirsitul lunii ianuarie, executivul Primariei Suceava va propune Consiliului Local caietul de sarcini pentru licitatia care va avea loc in primele zile ale lui februarie. Actualul contract intre Primarie si proprietarii de maxi-taxi, nascut in chinuri, scandaluri si dupa o lunga perioada cit acest tip de transport in comun a functionat fara baza legala, va expira la 31 ianuarie 2001, dupa un an si jumatate in care fiecare din parti si-a probat abilitatile de a se folosi de el. Contra unei redevente de 1,1 milioane de lei platita de fiecare operator legal si care a intrat lunar in bugetul local, Primaria a inchis ochii la microbuzele ce au facut bani frumosi pe soselele Sucevei fara nici un drept legal de a circula. Controalele rare si prea putin autoritare nu au avut nici o putere in a stringe de pe drumuri microbuzele neplatitoare de redeventa, care au dublat aproape numarul celor platitoare.
De cealalta parte, maxi-taximetristii s-au aflat timp de un an si jumatate intr-un razboi mut unii cu altii, motivul fiind in principal acelasi, adica "ala circula fara nici o problema, iar eu platesc la stat de ma spetesc". Tot in aceasta perioada, maxi-taximetristii au dat bilete numai in citeva zile, numarabile pe degetele de la o mina, in care controalele au fost mai aspre, veniturile reale ale operatorilor fiind astfel greu de controlat.
Se pare insa ca toata aceasta perioada de pionierat in de-ale maxi- taximetriei la Suceava se apropie de sfirsit, pentru ca executivul Primariei intentioneaza ca pentru viitoarea licitatie a serviciului de transport public cu microbuze sa impuna reguli noi si ceva mai greu de fentat. Caietul de sarcini va impune in primul rind folosirea in trafic doar a microbuzelor cu cel putin 12 locuri, specifice transportului de persoane, ceea ce va face "curat" binisor printre hirburile de masini care circula in prezent si in care calatorii stau pe cite o lada transformata in bancheta, cu genunchii la gura si un cot in falca partenerului de drum. Microbuzele vor circula dupa un orar fix, cu obligativitatea de a-l respecta, pe trasee prelungite, bine stabilite. Soferii de maxi-taxi nu vor mai avea posibilitatea sa-si schimbe rutele de trei ori pe zi, in functie de cit de banoase se dovedesc ele, silind calatorii sa coboare la Bazar, cind ei aveau de mers la Gara si invers.
Cea mai importanta noutate a caietului de sarcini va fi limitarea numarului de microbuze maxi-taxi cu care operatorii vor participa la licitatie, un prim numar lansat de primarul Marian Ionescu fiind de 70 masini, in conditiile in care, in prezent, pe strazile municipiului Suceava circula aproximativ 150 de masini care fac maxi-taximetrie, legal si la negru.
"Va fi o licitatie in adevaratul sens al cuvintului, cu strigare, in care solicitantii se vor <bate > pe cele 70 de locuri. Criteriile de departajare vor fi in cele din urma felul masinii si redeventa oferita de participanti. Daca cele 70 de locuri nu vor fi ocupate de masinile cu cel putin 12 locuri, vom completa cu cele cu mai putine locuri", au declarat membrii executivului Primariei.
Primarul Marian Ionescu a afirmat ca odata cu operatorii particulari, pe strazile Sucevei vor circula dupa jumatatea lunii februarie si circa 10 microbuze apartinind SC TPS SA. (Daniela BEALE)

Comentarii