Parcarile publice din oras, concesionate de anul viitor. Vezi preturi

marți, 13 noiembrie 2012, 21:55
2 MIN
 Parcarile publice din oras, concesionate de anul viitor. Vezi preturi

Parcarile publice din municipiu ar putea fi concesionate abia anul viitor. Desi au lucrat la documentatia de concesionare a parcarilor in ultimii sapte ani, oficialii municipalitatii nu pot spune cu exactitate cand vor fi gestionate toate parcarile din oras de un investitor privat. Regulamentul de concesionare ar trebui sa fie supus dezbaterii publice pana la sfarsitul anului, astfel ca documentul ar urma sa fie aprobat in primele luni ale anului viitor. Cum documentatia cuprinde reglementari la nivel de propuneri, regulamentul poate suferi modificari, astfel ca implementarea lui va mai dura. Selectia unui operator privat va fi realizata prin licitatia publica care va mai amana concesionarea pana la mijlocul anului viitor. 

„Vom lansa spre dezbatere publica regulamentul de concesionare a tuturor parcarilor de pe raza municipiului. In alte orase, niciun spatiu destinat parcarilor publice nu este gratuit. Acelasi lucru il vom face la Iasi, iar singura dorinta este de a reusi sa facem ordine in acest segment deoarece numarul masinilor este aproape triplu fata de numarul locurilor de parcare publice care se regasesc in municipiu", a declarat Sebastian Buraga, purtatorul de cuvant al Primariei.

Ce cuprinde regulamentul parcarilor din oras?

Reprezentantii municipalitatii au finalizat de curand regulamentul de concesionare a parcarilor publice din municipiu, la care au lucrat timp de sapte ani. Acestia au impartit orasul in trei zone, carora le corespund si tarife diferite. Pentru centrul municipiului, zona 0, tariful pentru o ora de parcare va fi de 3 lei, pentru zona I de 1,5 lei, iar pentru zona II 75 de bani. Soferii vor putea plati si un singur tarif pe zi, in valoare de 9 lei, indiferent de zona sau de numarul de ore. Se vor putea incheia si abonamente, care au valori cuprinse intre 20 de lei si 80 de lei, in functie de zona de parcare. Abonamentele vor fi diferentiate de la persoane fizice, la juridice sau la iesenii care folosesc parcarile publice dintre blocuri. Pe langa redeventa pe care va fi obligat sa o achite Primariei, viitorul operator al parcarilor publice din oras va trebui sa amenajeze noi locuri de parcare. „Sarcina cea mai importanta este sa creeze locuri noi de parcare. Nu vorbim de cateva marcaje pe asfalt, ci de investitii serioase, parcari supraterane si subterane. Operatorul va fi obligat sa plateasca o redeventa, pe care o vom propune spre dez0batere. Obligatia este de a amenaja parcometre si distribuitoare de tichete", a mai spus Sebastian Buraga.

Scopul final al planului de concesionare a locurilor de parcare din municipiu este ca raportul dintre numarul masinilor care circula pe strazile din oras si cel al locurilor de parcare sa se reduca. Conform edililor, locurile de parcare publice disponibile in municipiu se ridica in acest moment la cateva zeci de mii, in conditiile in care Primaria administreaza doar 4.000 de locuri. 

Comentarii