Locatarii acuza, Goscomloc Husi se scuza

marți, 23 februarie 1999, 00:00
3 MIN
 Locatarii acuza, Goscomloc Husi se scuza

Multi huseni, locatari la bloc, au sesizat redactia noastra in legatura cu calitatea serviicilor pe care le presteaza regia locala: apa, canal, termoficare etc.
Unii au spus ca toate sint bune si frumoase, ca este cald si bine, altii s-au aratat total nemultumiti de serviciile oferite de Goscomloc.
Daca ne uitam la cam cit are de platit un locatar, nu mai este de neinteles nemultumirea lui. Pentru decembrie, de exemplu, o luna in care distributia energiei termice a fost pusa mai mereu sub semnul intrebarii, numai aceasta a costat pentru un apartament cu 2 camere, cu o suprafata locuibila de 41 de metri patrati, 170.500 lei. In plus, factura de la Goscomloc mai contine plata pentru cantitatea de apa consumata (ne referim la cea rece, pentru ca apa calda n-a mai fost la Husi de la ultima campanie electorala – n.r.) pentru gunoiul menajer si altele.
Multi locatari au spus ca sumele sint prea mari, in raport cu ceea ce primesc de la Goscomloc, iar calitatea serviciilor, desi mai buna decit in ceilalti ani, nu se ridica la valoarea facturilor.
Oamenii s-au mai plins si de o serie de vicii, sa le spunem procedurale. Unii locatari si-au instalat apometre.
"Pe contractele cu Goscomlocul nu sint prevazute decit obligatiile noastre si sanctiunile care ni se aplica noua. Ma intreb, oare ei nu au nici un fel de obligatii fata de noi?", a tinut sa ne intrebe un locatar.
"De cind ne-am montat apometrul, platim mult mai putin, dar nu de putine ori ne-au spus ca nu pot citi apometrele, din cauza apei din subsol. Am fost trecuti la plata tot la pausal", ne-a spus un alt husean nemultumit.
Majoritatea locatarilor s-a plins de calitatea apei, care este murdara si pe care rareori o folosesc la prepararea hranei: "Nu stiu daca noi primim apa potabila sau apa menajera. Atunci cind este intrerupta si i se da drumul, cel putin o ora apa curge neagra, plina de mil si rugina, iar la etajul patru, nici asa nu ajunge".
Ce spun reprezentantii Goscomloc
Gelu Cazan, directorul general al regiei husene, auzind de nemultumirile cetatenilor, ne-a declarat: "De obicei, aceste nemultumiri apar din partea rau-platnicilor. Cred ca serviciile noastre sint destul de bune".
Raspunzind punctual la nemultumirile locatarilor, Gelu Cazan ne-a mai spus: "Mai intii, apa este potabila, noi fiind cu toate analizele la zi. Apoi, la Husi, nu se mai pune problema presiunii. Cu caldura s-a rezolvat: nu se mai plateste la suprafata locuibila, ci in functie de suprafata radianta a elementului. Aceasta depinde de dimensiunea acestuia, de materialul din care este confectionat. De ce nu v-au spus cetatenii ca, din cele 25 de scari de bloc la care a fost intrerupta apa si agentul termic, la 18 am gasit sigiliile rupte. Nici acum nu au venit sa incheie acele contracte cu noi".
In legatura cu debransarea individuala a locuintelor de la instalatia de incalzire, conducerea Goscomlocului a afirmat ca, in curind, ca urmare a unei hotariri a Consiliului Local Husi, va fi posibil si acest lucru. De mentionat ca au existat numeroase cazuri in care oamenii au refuzat sa mai accepte serviciile regiei. (Ana JITARITA)

Comentarii