Cititorii isi aleg cartea in functie de poveste, dar sunt sensibili la reclamele online

miercuri, 12 august 2009, 11:54
1 MIN
 Cititorii isi aleg cartea in functie de poveste, dar sunt sensibili la reclamele online

Librariile online independente reprezinta 7% din volumul total al vanzarilor de carte din Statele Unite, conform studiului, care releva ca site-ul Amazon a devenit prima librarie electronica a tarii (14% din volumul total al pietei de carte), devansand Barnes & Noble (12.5%).

Internetul transforma, de asemenea, comportamentul cumparatorilor in raport cu publicitatea. Astfel, 21% dintre clienti au cumparat o carte dupa ce au vazut o reclama online, in timp ce doar 16% au recunoscut ca au fost influentati de presa traditionala.

Chiar daca lectura este un obicei atribuit mai ales femeilor (69%, pentru formatul de buzunar, 61% pentru formatul traditional), barbatii sunt mult mai interesati de achizitionarea de carti electronice (55%). Interesul pentru volumele electronice reprezinta 2,4% din piata de carte, fata de o medie de 0,6% din 2008.

Autorul si subiectul cartii sunt in continuare principalele motive de achizitie. Printre cele mai atragatoare genuri publicistice se numara cartile politiste, thriller-urile (20%) si istoriile romantice (11%). (NewsIn)

Comentarii