Festivalul de la Cannes, mai putin fastuos, din cauza crizei

luni, 20 aprilie 2009, 15:38
2 MIN
 Festivalul de la Cannes, mai putin fastuos, din cauza crizei

Ministrul francez al afacerilor externe a anulat subventia de 72.000 de euro pe care o oferea festivalului de la Cannes in contextul bugetar actual si a prioritatii pe care o reprezinta  producerea si difuzarea productiilor cinematografice din Sud.

"Ne aflam intr-o criza mondiala fara precedent. Ea atinge atit Cannes cit si intreaga Coasta de Azur", admite presedintele sindicatului lanturilor hoteliere din Cannes, Michel Chevillon. Al doilea eveniment modial ca mediatizare dupa Jocurile olimpice, Festivalul de la Cannes va fi cu siguranta afectat.

Hotelul Martinez, unul dintre cele mai renumite din Cannes, este rezervat, in intregime, inca din luna februarie, pentru perioada festivalului, inclusiv si cel mai luxos apartament al acestui edificiu art-deco, care ajunge in perioada importantului eveniment la pretul de 36.000 de euro pe noapte, declara directorul Richard Schiling.

La nivel general, hotelurile au trebuit sa se adapteze la scaderea cererii. 70% dintre detinatorii de afaceri in domeniul hotelier si-au mentinut preturile in raport cu 2008, doar 25-30% dintre ei, au indraznit sa mareasca tarifele. O alta masura luata din cauza crizei este aceea ca hoteluri care pina anul trecut nu acceptau rezervari pe perioade mai mici de 12 zile au facut compromisul de a inchiria si pe o perioada, minima, de cinci zile.

Pina si coaforul oficial al festivalului, Jacques Dessange iti ia masuri de precautie pentru a intimpina efectele crizei, astfel, anul acesta el va angaja doar 15 persoane, cu 5 mai putine decit in 2008.

Cunoscuta firma de cosmetice L’Oreal si-a oprit campania de publicitate care era difuzata in fata hotelului Martinez. Discoteca Jimmyz, una dintre cele mai mondene cluburi de noapte, va trebui sa-si gaseasca alti sponsori, dupa ce cei doi parteneri publicitari Fendi, renumita casa de moda italiana, si Swarovski, firma specializatza in cristale, au renuntat la contract din cauza crizei financiare, a declarat producatoarea Albane Cleret.

Nici restaurantele n-au ramas neatinse de efectele crizei, astfel,  in acest an, "foie gras", renumita specialitate frantuzeasca va fi inlocuita de "pissaladiere", o specialitate provensala care se vinde foarte bine, iar rafinata sampanie va fi inlocuita de vinul rose. (NewsIn)

Comentarii