La 30 de ani de la moartea lui Elvis, legenda sa continua sa produca bani

duminică, 12 august 2007, 16:56
3 MIN
 La 30 de ani de la moartea lui Elvis, legenda sa continua sa produca bani

De la mijlocul anilor ’50, Elvis a inregistrat zeci de cintece de succes, a jucat in peste 30 de filme hollywoodiene si s-a reinventat in Las Vegas ca un fel de supererou american in salopeta aurie.

Spre sfirsitul vietii insa, "Regele" Rock&Roll-ului nu mai era decit o umbra a performerului de altadata, care scotea din minti publicul si revolutionase muzica.

Dar faza post-mortem a carierei sale a durat mai mult. Remix-uri ale pieselor sale mai putin cunoscute, ca "Rubberneckin’" si "A Little Less Conversation", au urcat pe primele locuri in topuri in ultimii cinci ani.

Pe masura ce mii de fani se pregatesc sa se adune saptamina aceasta in Memphis, Tennessee, pentru a marca a 30-a aniversare a mortii lui Presley, pe 16 august 1977, este evident ca afacerile lui Elvis merg bine.

"Ne pregatim pentru cea mai buna Saptamina Elvis pe care am avut-o vreodata", a spus Todd Morgan, purtatorul de cuvint al Elvis Presley Enterprises, compania din Memphis care se ocupa de administrarea domeniului sau si care a pus la punct un calendar plin de evenimente.

Pentru inceput, Expo Elvis de la centrul de conferinte din Memphis cuprinde aparitii ale membrilor trupei sale TCB Band si ale fostei sale sotii Priscilla, pentru care biletele s-au epuizat deja.

Principalul eveniment este o noapte de veghe la lumina luminarilor, la Graceland, ce va incepe miercuri si va fi transmisa live de postul Elvis Radio, ce difuzeaza numai muzica "Regelui". Aproximativ 50.000 de fani sint asteptati sa participe la eveniment.

Produsele marca Elvis se gasesc din abundenta. Printre acestea se numara si un nou tip de unt de arahide cu gust de banane, care-i incurajeaza pe cumparatori sa traiasca la fel ca Regele, cu o aluzie la excesele pe care le facea Presley.

Fosta vedeta pop Marie Osmond, care l-a cunoscut pe Presley, vinde o editie limitata de papusi care ii reprezinta pe Elvis copil, cu parul pieptanat in sus, care tine in miini un microfon si este imbracat in cunoscutul sau costum cu vulturul american.

Colonelul Tom Parker, managerul de origine olandeza al lui Presley, a prezis dupa moartea cintaretului ca legenda sa va continua sa traiasca.

"Elvis nu a murit, ci doar corpul sau", a spus Parker in urma cu 30 de ani. "Asta nu schimba nimic."

Revista Forbes in plaseaza pe Elvis pe locul al doilea in clasamentul celebritatilor care cistiga bani si dupa moarte, dupa Kurt Cobain, cu aproximativ 42 de milioane de dolari obtinuti in 2005-2006.

Suma reprezinta o crestere de 40 de ori a veniturilor fata de 1979, cind Priscilla Presley a devenit executor al averii, dupa moartea tatalui lui Elvis, Vernon.

De cind a fost deschisa publicului, in 1982, Graceland – casa lui Elvis din Memphis, cumparata cu 100.000 de dolari in 1957 – a devenit un magnet pentru turisti si atrage circa 600.000 de vizitatori in fiecare an, numar care ar mai putea creste.

Magnatul divertismentului Robert Sillerman a cumparat in 2005 85% din Elvis Presley Enterprises. Fiica lui Presley, Lisa Marie, detine restul de 15%.

Sillerman si-a prezentat viziunea pentru un nou centru de vizitare Graceland, care sa includa un hotel pentru conventii si un muzeu digital.

In cadrul proiectului de transformare, Sillerman, managerul CKX Inc., vrea sa incheie un parteneriat intre companie si creatorul "American Idol", Simon Fuller.

Compania Presley a sponsorizat si un concurs de imitatori ai lui Elvis, care se va incheia vineri in Memphis.

"De ani intregi exista imitatori de toate formele, dimensiunile si nationalitatile, dar compania nu i-a recunoscut niciodata", a spus Joe Moscheo, un membru al cvartetului gospel The Imperials, ce a cintat in Las Vegas cu Presley, care este si unul dintre membrii juriului concursului "Ultimate Elvis".

"N-au vrut sa aiba nimic de a face cu tipii cu peruci si perciuni. Credeau ca da imaginii un aer ieftin", a spus el. "Acum se uita si spun: ‘Daca ei tot sint acolo, hai sa controlam fenomenul.’" (NewsIn)

Comentarii