Protectia Consumatorilor nu primeste orice fel de reclamatii

duminică, 13 iunie 2010, 20:34
2 MIN
 Protectia Consumatorilor nu primeste orice fel de reclamatii

Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (CJPC) a tinut sa ii anunte pe vrinceni ca "reclamatiile consumatorilor de bunuri si servicii pot fi efectuate numai dupa ce acestia incearca sa rezolve amiabil problema cu operatorul economic care a comercializat produsul sau a prestat serviciul".

In situatia in care nu a ajuns la o intelegere cu vinzatorul sau cu administratorul unitatii abia atunci consumatorul are dreptul sa depuna o reclamatie la Protectia Consumatorilor, dupa cum se arata intr-o depesa de presa expediata redactiilor de institutia care trebuie sa apere drepturile consumatorilor. "Reclamatia sau sesizarea se face in nume personal. Reclamatia/sesizarea se rezolva in termenul legal (conform prevederilor O.G. nr. 27/2002), cu conditia ca aceasta sa fie insotita de toate documentele probatorii, respectiv factura fiscala, bon fiscal sau chitanta, contract, certificat de garantie sau alte documente, dupa caz", se arata in "ghidul" celor de la Protectia Consumatorilor.

Comisarii spun ca reclamatiile consumatorilor din judet vizeaza in special produsele nealimentare si modul in care le sint prestate serviciile. Astfel, consumatorii reclama adesea calitatea aparatelor electrice si/sau electrocasnice achizitionate. De asemenea consumatorii au reclamat si faptul ca nu s-au respectat termenele cu privire la executia unor lucrari de constructii, inclusiv comenzi de timplarie termopan ce nu au putut fi onorate.

Comisarii spun ca au existat si reclamatii neintemeiate, mai ales in ceea ce priveste acumulatorii unor telefoane mobile care nu se mentin incarcati la parametri specificati in cartile tehnice, insa doar din vina utilizatorilor care nu respecta recomandarile producatorilor.

"Tot in acest sens, exemplificam reclamatiile efectuate cu privire la modul de facturare efectuat de furnizorii de servicii si utilitati publice. In acest caz, un consumator a reclamat faptul ca a fost facturat prea mult de un operator de telefonie mobila pentru faptul ca a urmarit live pe telefonul mobil un post de televiziune desi, in momentul accesarii postului tv, a fost informat ca pentru accesarea postului este taxat cu suma de …, situatie pentru care a crezut ca poate sta pe internet cit doreste iar cind a venit factura a ramas surprins. Petentul nu a inteles faptul ca acea suma de care a fost informat a reprezentat doar taxa de acces la acel post de televiziune, in rest fiind taxat conform planului tarifar al furnizorului de telefonie mobila", detaliaza comisarii de la CJPC, care le cer vrincenilor sa fie mai atenti pentru a nu plati cit nu face in aceasta perioada de criza financiara.

 

Sursa: Ziarul de Vrancea

Comentarii