Curentul electric „dispare in ceata”

Subtitlu

joi, 04 decembrie 2008, 20:26
4 MIN
 Curentul electric „dispare in ceata”

Miercuri, dupa ora 17, mii de romascani au ramas in bezna si fara curent electric la prize, timp de aproape doua ore. Doua intreruperi ale furnizarii energiei electrice au determinat nefunctionarea a doua retele de telefonie mobila – Orange si Cosmote -, caderea iluminatului public in zona centrala a orasului, oprirea emisiei posturilor de radio, precum sI nefunctionarea unora dintre bancomate. Cu aceasta ocazie, pe nervii clientilor, care nu au cum sa isi schimbe furnizorul de energie electrica, E.ON a inaugurat sezonul de iarna al intreruperilor curentului electric.

Dupa ce, in ultimele 12 luni, de vina pentru aceste intreruperi au fost chiciura, frigul, ploaia, berzele si chiar pisicile care au umblat prin punctele de transformare, de aceasta data vinovata a fost… ceata. "Au fost doua declansari in statie, ambele din cauza cetii. De la ceata de afara, umezeala a patruns in cabluri. Noi am facut manevrele necesare pentru izolarea problemelor aparute, iar pagube nu au fost semnalate in urma intreruperilor de miercuri seara. Au fost afectate zonele Hotel Roman, Nicolae Titulescu, Cuza Voda, Pietonal Stefan cel Mare si Rahovei. Pe timpul intreruperii curentului, in zona centrala a orasului nu au functionat nici telefoanele mobile conectate la retelele Orange si Cosmote, dat fiind ca antenele celor doi furnizori se afla in zona Gulliver, pe strada Rahovei", a precizat Mihai Horlescu, seful centrului de lucru Roman al E.ON.

Consumatorii de la tara, cei mai expusi

Intreruperile de furnizare a energiei electrice sint deja vazute ca niste lucruri normale, in conditiile schimbarii de clima. Iarna trecuta, romascanii si locuitorii din comunele judetului Neamt au avut parte de "sarbatori de neuitat", cu intreruperi dese ale curentului electric sau cu nopti de sarbatoare… in bezna. Peste 30 de reclamatii au fost transmise, de Craciun si Revelion, la Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor. Riscul ca "istoria sa se repete" si in aceasta iarna este destul de mare.

"De obicei, apar probleme in momentul in care se schimba clima. Trecerile de la cald la rece si invers afecteaza si sanatatea unui om, si pe cea a unui cablu electric. Anul trecut, din cauza frigului si a chiciurei s-au inregistrat mai multe intreruperi ale curentului electric. Si acum, daca miine ar fi minus 20 de grade, cablurile electrice s-ar contracta si s-ar putea intrerupe. Nu prea avem cum lupta cu astfel de fenomene… In ultimii trei ani, am reusit sa schimbam cablurile electrice in proportie de aproximativ 40% in Roman, insa cele mai multe sint tot vechi, din anii 1979 – 1980", a mai spus Mihai Horlescu.

Reclamatii la Protectia Consumatorului

Serviciile oferite de furnizorul de energie electrica E.ON sint considerate de proasta calitate atit de consumatorii de rind, cit si de unii dintre cei care le reprezinta clientilor interesele, in localitati sau in Parlament.

Oamenii spun celor de la Protectia Consumatorilor sau primarilor din localitati, aproape plingind, ca li se strica mincarea in frigidere si ca aparatura electronica din casa fie nu mai functioneaza deloc, fie incepe sa se strice. Consumatorii care se aleg cu aparatura electronica stricata au sansa de a primi despagubiri de la E.ON doar daca au pastrat facturile pentru bunurile achizitionate si au raportat urgent pagubele furnizorului de energie electrica.

E.ON a fost amendata de Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor, in repetate rinduri, pentru intreruperile si fluctuatiile de tensiune, pentru ca, uneori, la dispeceratul companiei nu raspunde nimeni, pentru ca unii dispeceri prefera sa ii injure pe reclamantii platitori de facturi piperate. Toate amenzile au fost contestate in instanta de E.ON. Reprezentantii E.ON ridica din umeri si dau vina pe capriciile vremii sau pe necuvintatoarele care le scurtcircuiteaza sau le intrerup cablurile.

Parlamentari in sprijinul clientilor E.ON

In acest an, singurul mesaj incurajator pentru clientii E.ON a venit din partea senatorului PSD de Neamt Ioan Chelaru. El a propus, la inceputul acestui an, ca persoanele nemultumite de calitatea serviciilor E.ON sa depuna reclamatii la sediile primariilor, acestea urmind sa constituie o reactie colectiva, cu valoare juridica.

"S-au strins sute de reclamatii din comunele nemtene impotriva E.ON. Nemultumirile clientilor se vor face auzite la Bucuresti, in curind. Serviciile E.ON sint platite extrem de scump, dar sint prestate la o calitate jalnica. Voi face tot ce imi sta in putinta pentru a rezolva aceasta problema", a declarat senatorul PSD Ioan Chelaru.

Pina atunci, consumatorii vor continua sa scrisneasca din dinti de nervi, iar E.ON va continua sa factureze piperat serviciile oferite si va da vina pe natura pentru defectiunile din reteaua de energie electrica.

 

Sursa: Ziarul de Roman

Comentarii