Consiliu Local a aprobat ieri schimbarea radicala a felului in care se circula in Suceava

joi, 26 martie 2009, 20:18
6 MIN
 Consiliu Local a aprobat ieri schimbarea radicala a felului in care se circula in Suceava

Solutiile propuse de reprezentantii Institutului de Cercetari in Transporturi (Incetrans) din cadrul Ministerului Transporturilor pentru rezolvarea problemelor de trafic rutier din Suceava au fost agreate de alesii locali. Consiliul Local a aprobat, in sedinta de ieri, studiul de trafic intocmit de firma Incertrans.

Primarul Ion Lungu a anuntat ca propunerile incluse in acest studiul vor fi puse in practica in cel mai scurt timp, incepand cu amenajarea sensurilor unice. Astfel, pe langa cele 16 sensuri unice deja existente, pe alte 57 de strazi ar urma sa se circule doar pe un singur sens. Pentru intocmirea studiului de trafic, specialistii Incertrans au realizat masuratori de trafic la intrarile in oras si "recensaminte de circulatie" in interiorul municipiului.

Ei au ajuns la concluzia ca schema dupa care este organizata reteua principala de trafic din municipiul Suceava este una de tip radial, cu cinci directii principale, spre Bucuresti, Siret, Botosani, Dorohoi si Vatra Dornei. Potrivit celor de la Incetrans, in municipiul Suceava exista aproximativ 360 de vehicule la mia de locuitori la care se adauga traficul de tranzit.

Suceava are nevoie de strazi cu sase benzi de circulatie

In studiul de trafic, specialistii de la Incertrans sustin ca una dintre cele mai importante disfunctionalitati ale traficului din Suceava o reprezinta absenta unor strazi cu sase benzi de circulatie.

Din aceasta cauza, capacitatea de circulatie pe Setafn cel Mare, 1 Mai, Ana Ipatescu, Calea Unirii si alte strazi din zona centrala este depasita la orele de varf. Printre minusurile constatate de cei de la Incetrans se numara si lipsa benzilor de stocaj pentru virajul la stanga in principalele intersectii, lipsa locurilor de parcare, virajul la stanga dificil de efectuat pe arterele principale, si viteze prea mari pe arterele de intrare in municipiu dar si pe Calea Unirii.

Printre solutiile propuse de cei de la Incetrans se numara si marirea distantelor dintre semafoare, reconfigurarea unor intersectii, amenajarea de parcari supraterane si subterane, cresterea gradului de atractivitate a transportului in comun prin innoirea parcului de mijloace de transport, in vederea descurajarii deplasarilor cu mijloacele de transport personale ceea ce ar conduce la fluidizarea traficului dar si separarea fizica a sensurilor de mers pe principalele artere care traverseaza municipiul, pentru cresterea sigurantei circulatiei si totodata pentru respectarea interdictiilor de viraj la stanga pe aceste artere.

Cinci parcari etajate si cinci subterane in zona centrala

Parcarile subterane si cele etajate, o solutie vehiculata de mai multa vreme de autoritatile locale, se afla si pe lista de propuneri a reprezentantilor Incertrans. Astfel, prin studiul de trafic se recomanda realizarea unor parcari subterane in zonele Parcul Universitatii, Stadionul Areni, Hotelul Bucovina, Prefectura si Piata 22 Decembrie. Parcari etajate au fost propuse in zona Primariei, pe locul actualei parcari, la Piata Mare, la Autogara, pe strada Universitatii in zona CEC, si in George Enescu, langa Oficiul Postal nr. 7.

Se mai recomanda amenajarea de parcari in intersectia de la Petrom, dupa ce va fi realizat un sens giratoriu, prelungirea parcarii de la magazinul Bucovina, in zona sensului giratoriu din Burdujeni, la intersectia strazilor A.Crimca si Trandafirilor, dar si pe unele locatii de pe strazile Marasesti, Zorilor, Aleea Venus, Victoriei, Mircea Damaschin, Bistritei, Gavril Tudoras. De asemenea, se recomanda amenajarea de parcari pe toate strazile care vor fi transformate in sensuri unice.

Se mai recomanda si amenajarea unor parcari pentru TIR-uri la intersectia DN2 cu viitoarea sosea de centura, la iesirile spre Siret si Falticeni. O alta propunere a celor de la Incetrans vizeaza introducerea sistemului „park and ride" care presupune amenjarea unor parcari de mare capacitate in principalele zone de intrare in oras, de unde fluxurile de calatori sunt preluate de transportul in comun.

Aproape 60 de strazi vor fi transformate in sensuri unice

Consiliul Local a aprobat amenjarea de sensuri unice, atat in zona centrala cat si in Obcini, Burdujeni si Itcani. Pe langa cele aproape 50 de strazi pe care specialistii Inectrans considera ca trebuie sa fie amenajate ca sensuri unice, ei au propus o "varianta B" care presupune transformarea in sensuri unice a unor artere importante ale municipiului.

Astfel, pe bulevardul 1 Mai (de la intersectia Petrom), Stefan cel Mare si Ana Ipatescu sa se circule doar pe sensul spre Centru, pe Marasesti pe sensul spre Catedrala, iar pe bulevardul George Enescu pe sensul spre Calea Obcinilor. Variana B presupune transformarea in sensuri unice si a strazilor Scurta si Nicolae Balcescu.

Printre strazile importante care vor fi transformate in sensuri unice se numara si Mihai Viteazu, unde se va circula doar pe sensul spre cinematograful Modern. Foarte multe sensuri unice vor fi amenjate in George Enescu, spre Cartodrom, in zona de case din cartierul Zamca, in Burdujeni in zonele Cuza Voda I, Cuza Voda II si Burdujeni-sat, dar si in Itcani.

Suceava se va imbogati cu zece noi sensuri giratorii

Solutiile aprobate de Consiliul Local au fost impartite in trei categorii, in functie de termenul in care trebuie ca acestea sa fie implementate. Astfel, in prima etapa, adica in cel mai scurt timp, prioritatea o reprezinta introducerea sensurilor unoce propuse.

De asemenea, specialistii de la Ministerul Transporturilor ne recomanda ca in perioada imediat urmatoare sa amenajam un sens giratoriu la intersectia de la Petrom, dintre strazile Calea Obcinilor si 1 Decembrie 1918.

Sensuri giratorii ar urma sa fie amenajate la intersectia dintre Traian Vuia si Cernauti dar si la intersectia strazii Traia Vuia cu strada Nicolae Labis (serpentina). De asemenea, in aceasta prima faza vor fi modificate o serie de intersectii.

Astfel, la intersectia strazilor Scurta cu 1 Mai va fi amenajata o banda de stocaj stanga pentru sensul de mers dinspre Spital iar la intersectia de la Biblioteca Judeteana vor fi amenajate benzi separate stanga/dreapta la iesire de pe strada Mitropoliei.

Semafor la iesire din Obcini spre Metro

Una dintre solutiile propuse de Incetrans si anticipata de autoritatile locale presupune semaforizarea intersectiei dintre strazile 1 Decembrie 1918 si Bistritei, la iesire din cartierul Obcini in dreptul magazinului Metro.

Alte intersectii care vor fi modernizate sunt cele dintre strazile Grigore Alexandru Ghica si Mitocului, 1 Mai si Marasesti, Ana Ipatescu si Stefan cel Mare si ce de la intrarea pe Cernauti de pe Calea Unirii.

De asemenea, in prima faza ar urma sa fie amenajata parcarea etajata de la Primarie, implementarea sistemului de unda verde si separarea fizica a sensurilor de circulatie pe Calea Unirii.

O alta recomandare a celor de la Incetrans se refera la introducerea unor semafoare cu comanda manuala pentru pietoni la trecerile de la Spital si Policlinica. De altfel, specialistii de la Ministerul Transporturilor considera ca semafoarele cu comanda manuala pentru pietoni reprezinta o solutie care sa inlocuiasca limitatoarele de viteza montate in mai multe locuri din oras, in special in zona unitatilor de invatamat. In zona scolilor, Incetrans recomanda introducerea unor restrictii de viteza de cel mult 40 km/h. In perioada imediat urmatoare ar urma sa fie amenajate si traseele pentru pistele pentru biciclisti.

Radare fixe la intrarile in municipiu

Deoarece pe durata monitorizarii traficului rutier din municipiul Suceava au constata ca la intrarile in localitate se circula cu viteze de 60-75 km/h, cei de la Incetrans recomanda autoritatilor locale "calmarea" circulatiei prin montarea unor radare fixe. Camerele video cu radar ar urma sa fie montate pe DN2, la intrarile dinspre Falticeni si Siret, pe DN29 dinspre Botosani si pe DN17 dinspre Vatra Dornei.

O alta masura recomandata de Incetrans presupune largirea la patru benzi a bulevardului Sofia Vicoveanca, de la Autoservice spre iesirea din municipiu, si a strazilor Mitropoliei si Cuza Voda.

De asemenea, pe termen mediu se propune realizarea de sensuri giratorii la intersectia de la Primarie (1 Mai cu Unversitatii), la Catedrala (Marasesti cu George Enescu), la intersectia semaforizata dintre strazile Ana Ipatescu, Petru Rares si Mirauti, dar si la intersectia de la Autogara (Vasile Alecsandri cu Armeneasca).

Tot pe termen mediu vor fi realizate parcarile subterane din zona Parcului Universitatii, Prefecturii si Pietei 22 Decembrie si cele etajate de la Piata Mare, in cartierul George Enescu langa Oficiul Postal nr. 7, si in zona CEC de pe strada Universitatii. Printre masurile care trebuie luate pe termen lung se numara realizarea de sensuri giratorii la intersectia din Centru, la Mc’Donlads, la pasarela CFR de la Itcani si la intersectia semaforizata de la Lukoil.

De asemenea, intersectia dintre strazile Burdujeni cu Gheorghe Doja va fi modernizata si semaforizata. Tot pe termen lung se anticipeaza construirea parcarii subterane din zona Stadionului Areni si a celei etajate din zona Autogarii.

 

Sursa: Obiectiv de Suceava

Comentarii