DN 17, inceput de Mirza, inaugurat de Flutur si receptionat de Nechifor

marți, 24 iulie 2012, 20:47
4 MIN
 DN 17, inceput de Mirza, inaugurat de Flutur si receptionat de Nechifor

Ieri, la Gura Humorului, a avut loc receptia finala a tronsonului de drum Suceava – Paltinoasa, in lungime de 33 de kilometri, investitie al carei beneficiar este Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din  Romania (CNADNR).  De fata s-au aflat presedintele Consiliului Judetean, Catalin Nechifor, care a fost desemnat de catre CNADNR membru al comisiei de receptie, si reprezentantul firmei de constructii care a executat lucrarea SCCF Iasi, Stefan Hanganu, precum si directorul regionalei de drumuri, Dan Pila.

Receptia initiala a lucrarii s-a facut in decembrie anul trecut, iar acum comisia a trebuit sa constate ca punctele stabilite atunci pentru a fi remediate de catre constructor au fost solutionate. „Scopul intalnirii comisiei este acela de a constata ca trei puncte prevazute in procesul verbal de receptie din decembrie au fost realizate. Unul din puncte se refera la niste corectii care au fost facute pana in decembrie 2011, adica pana la data receptiei, insa comisia a considerat ca trebuie sa mai treaca cinci luni de zile, ca sa vada cum s-au comportat aceste interventii. Alte doua puncte se refera la solicitarea pe care a avut-o constructorul de a face expertiza tehnica in doua locuri cu alunecari de teren, ca sa se vada daca nu cumva am aplicat proiectul gresit. S-a facut expertiza si din ea rezulta ca am executat lucrarile conform proiectului. Acum comisia a redactat un proces verbal in care se prezinta ca cele trei puncte prevazute in procesul verbal de receptie finala din decembrie s-au stins", a explicat Hanganu.

Cele doua zone de pe DN 17 afectate de alunecari de teren sunt la iesirea din Ilisesti si la intersectia cu drumul spre Ciprian Porumbescu. Hanganu a declarat ca problema de la Ciprian Porumbescu a rezolvat-o SCCF Iasi din banii companiei, „ca buni cetateni ai zonei", desi s-a constatat din expertiza ca nu este o greseala din executie. Corectia va fi facuta, potrivit lui Stefan Hanganu, atunci cand va fi turnat asfalt pe unul din tronsoanele de la soseaua de centura a Sucevei. El a mai spus ca in luna decembrie a acestui an avem si receptia finala a sectorului de drum national de la Gura Humorului la Campulung Moldovenesc.

Lucrarile la acest drum au demarat cand inca presedinte al Consiliului Judetean Suceava era Gavril Mirza, proiectarea si aprobarea finantarii fiind data inca pe vremea cand Anca Boagiu era, prima data la conducerea Ministerului Transporturilor. De altfel, ea a ramas surprinsa cand a reveni dupa zece ani la conducerea ministerului si, efectuand o vizita in judetul Suceava, a costatat ca inca mai erau lucrari de facut la acel drum. Grosul lucrarilor s-a facut pe perioada cand Gheorghe Flutur a fost la presedintia Consiliului Judetean, el facand mai multe drumuri pe la Bucuresti si pentru a grabi finantarea la tronsoanele de pe DN 17, atat cele din zona de munte a Sucevei, cat si pe cele din zona de deal.

La evenimentul de ieri a participat insa presedintele Consiliului Judetean (CJ) Suceava, Catalin Nechifor, care a tinut sa multumeasca pentru aceasta lucrare dusa bine la capat atat constructorului, consultantului si proiectantului, cat si Guvernului pentru ca aceasta lucrare a fost finantata de la Guvern de la Banca Europeana de Investitii. „Totusi, lucrarea a durat foarte mult", a tinut sa remarce Catalin Nechifor, adaugand ca este bine ca atunci cand sunt astfel de lucrari, atat constructorii, cat si finantatorii sa respecte obligatiile ce le revin, conform termenelor convenite la inceput.

Problema de la Ilisesti va face obiectul unul alt contract pe care il va incheia CNADNR in urma unei licitatii care va avea loc in viitorul apropiat. Hanganu a subliniat ca la Ilisesti va fi construit un viaduct subteran pentru a reabilita portiunea de drum, existand deja proiectul tehnic pentru aceasta investitie. Este un fenomen care se petrece de zeci de ani, si foarte interesant este faptul ca ar fi o prabusire in interior fara refulare. S-a prevazut in proiect un asa numit „pasaj – inecat". Se vor face coloane de beton de un diametru mare peste care se va turna o placa de beton si apoi se amplaseaza sistemul rutier. Practic, se va construi un viaduct in zona unde sunt alunecari de teren, dar respeectiva lucrare nu se va vedea cu ochiul liber pentru ca, de fapt, este gandita pentru a stopa si alunecarile de teren care se produc in adancime. Initial s-a discutat ca sa fie realizat un viaduct obisnuit, suprateran, in asa fel incat sa fie eliminat aspectul de sea care este in zona de la Ilisesti. Pentru ca nu era posibila devierea circulatiei in alta zona, s-a renuntat la aceasta varianta.

Pe de alta parte, Catalin Nechifor a spus ca asteapta ca sa fie finalizate la termen si lucrarile de pe DN 18 si de pe DN 17 B, ambele situate de-a lungul raului Bistrita – primul facand legatura intre judetul Suceava si judetul Maramures iar cel de-al doilea intre judetul Suceava si judetul Neamt. Totodata, Catalin Nechifor a facut un apel la firma SCCF ca sa finalizeze la termen si lucrarile de la podul dintre Sadova si Campulung Moldovenesc. Referindu-se la acest aspect, Stefan Hanganu a spus ca ar fi nevoie de niste modificari in ce priveste alocatiile bugetare, aratand ca o parte din fonduri au fost prevazute pe ultimele luni ale anului, cand sunt conditii meteo mai putin prielnice. (Dan PRICOPE)

Comentarii