Eurotrip
epimedica
mesterescu

miercuri, 01.07.2015

Noul proiect de lege privind reorganizarea Politiei Locale starneste nemultumiri in teritoriu

GALERIE
%PIC_TITLE%
    - +

    Un proiect de lege al MAI privind reorganizarea Politiei Locale si care a fost aprobat de Consiliul Suprem de Aparare a Tarii, la finele lunii septembrie, a fost trimis tuturor prefecturilor, inspectoratelor de politie si primarilor din tara. Noul act normativ a starnit nemultumiri atat la nivelul structurilor Politiei Locale cat si la nivelul administratiilor locale. Desi, in hotarare se specifica ca intre Politia Romana si Politia Locala exista raporturi de colaborare si cooperare, acelasi proiect prevede ca Politia Romana, prin structurile specializate este cea care coordoneaza activitatile desfasurate de catre politia locala in domeniile mentinerii ordinii si linistii publice si circulatiei rutiere. Pratic, administratia publica locala va avea ca atributii pe linie de politie locala doar obligatia de a asigura fonduri si resurse umane, inclusiv atributul controlului in propria institutie fiind preluat de Politia Romana.

    Actul normativ a fost discutat si dezbatut, la finele saptamanii trecut, la Sacele unde si-au dat intalnire sefii tuturor Politiilor Locale din tara.

    Trebuie precizat ca Politia Locala a fost infiintata, la inceputul acestui an, dupa o alta reorganizare, cea a Politiei Comunitare. Printre noile atributii ale agentilor noii structuri de ordine, se numara responsabilitatile din domeniul circulatiei. Astfel, ei au dreptul sa sanctioneze anumite incalcari ale Codului Rutier, dar si sa asigure fluenta circulatiei in aria teritoriala.

    Proiectul de hotarare prevede transferul de responsabilitati in domeniile circulatiei rutiere si ordinii publice de la Politia Nationala catre politiile locale in orasele cu peste 20.000 de locuitori, iar in cele sub acest numar doar daca  administratiile locale respective doresc acest lucru.

    Politisti impartiti in doua categorii in cadrul aceleiasi structuri

    Mai mult, politistii locali  sunt  impartiti in doua categorii, in functie de locul de munca de  unde provin: politisti locali cu statut special, cei proveniti de la structurile MAI si politisti locali cu atributii specifice -cei care au provenit din alte structuri inclusiv cei care au provenit de la politia comunitara sau alte structuri, dar carora li se aplica Legea functionarului public. Acelasi act normativ prevede ca politistii locali cu statut special provin numai din structurile Ministerului Administratiei si Internelor, nefiind recunoscuti cei care provin din structurile MApN sau alt domeniu de activitate.  Potrivit  sefului Politiei Locale, colonelul Viorel Horodenciuc, transferarea personalului cu statut special ar crea discriminare  fata de ceilalti functionari publici deja existenti in cadrul autoritatii publice. Conducerea Politiei Locale nu exclude unele tensiuni care ar putea aparea intre cele doua categorii de politisti .

    "De exemplu, merge la un eveniment dar numai politistul cu statut special da contraventii, ceea ce nu este normal.  Apoi , drepturile salariale sunt diferentiate intre un politist cu statut special si un politist cu atributii specifice", a spus Viorel Horodenciuc. Actul normativ prevede ca  "Drepturile salariale ale personalului politiei locale se stabileste in functie de statutul profesional, in cazul politistului local cu statut special, potrivit prevederilor legale aplicabile functionarilor publici cu statut special din cadrul Politiei Romane, iar in cazul  politistilor locali cu atributii specifice si al celor care ocupa functii publice generale, precum si in cazul personalului contractual, potrivit prevederilor legale aplicabile personalului din aparatul de specialitate al primarului, respectiv al primarului general al municipiului Bucuresti".  Seful politiei Locale, colonelul Viorel Horodenciuc sustine ca aceasta modificare nu se justifica de vreme ce acestia nu vor mai face parte din politia romana, nu au statut de detasat, ci de incadrat in Politia Locala. O alta modificare prevede ca functiile de sef al politiei locale si de adjunct, in orase cu peste 20.000 de locuitori sunt functii de politist local cu statut special.

    Primarul asigura finantarea, dar controlul este dipus de structurile Politiei Romane

     Primarul asigura resursele umane si financiare, dar controlul este dispus si efectuat de structurile Politiei Romane. Edilul orasului asigura implementarea unui sistem integrat de cooperare pentru realizarea activitatilor specifice din domeniul ordinii publice in functie de anumite prioritati concrete ale Politiei Romane.

    Gestiunea curenta a resurselor umane si a functiilor care se incadreaza ca functionari publici cu statut special, din cadrul politiei locale este organizata si realizata in cadrul fiecarei autoritati a administratiei publice locale din orase cu peste 20.000 de locuitori. Proiectul de lege prevede si alte aspecte ce tin de modul de evaluare a activitatii Politiei Locale. Orice  control este dispus si efectuat de catre MAI sau Politia Romana.

    In forma actuala, primarul orasului risca amenda pe pana la 100 milioane de lei vechi daca nu  prezinta structurilor Politiei Romane informari privind modul de functionare a Politiei Locale atunci cand i se cere, fiind o obligatie a edilului orasului de a face informari catre MAI si structurile din teritoriu.

    In ceea ce priveste eventualele disponibilizari ce vor avea loc odata cu reorganizarea Politiei Locale, proiectul de lege prevede ca "Politistilor locali din orase cu o populatie de peste 20.000 de locuitori si din municipii, ale caror posturi, in urma reorganizarii politiei locale, vor fi prevazute cu atributii care pot fi indeplinite exclusiv de catre functionarii publici cu statut special, respectiv agentii proveniti din MAI, urmeaza sa li se aplice in mod corespunzator prevederile Legii nr. 188/1999, referitoare la situatia reducerii posturilor ca urmare a reorganizarii institutiei publice". Conducerea Politiei Locale sustine ca nu exclude disponibilizari masive in cadrul acestei structuri atata timp cat politistii cu statut special vor prelua atributiile pe acest segment. (Sursa: Obiectiv de Suceava)

     


    Comentarii Facebook

    Ultima ora

    editorial

    Toate drumurile duc la Atena

    Radu MEȘNIȚĂ

    Toate drumurile duc la Atena

    Întrebarea nu este dacă România va fi afectată, ci dacă nu procedează la fel ca grecii înainte de criză.

    Filmuletul zilei

    opinii

    Marcaje fluorescente (I)

    Florin CÎNTIC

    Marcaje fluorescente (I)

    Deşi pare un cadru generos şi uşor de argumentat din partea autorilor dosarului, dimensiunea europeană este o piatră de încercare pentru a putea construi o ofertă adecvată. Experţii cuantifică foarte riguros modul în care această cerinţă este pusă în practică identificând mai multe niveluri de relevanţă.

    Criţă

    Radu PĂRPĂUȚĂ

    Criţă

    Criţă stătea la dracu-n praznic. Intrai pe Valea Lupului, urcai pieptiş, cu râpa-n stânga şi peretele dealului în dreapta, treceai de bojdeucile hâite ale ţiganilor, aşezate ciucur pe malul râpei, mai era apoi casa lui Neculai Paisvant, pe dreapta, între vii, pe urmă iarăşi urcai gâfâit pe malul râpei adânci până ce-ţi ieşea limba de-un cot şi te opreai ca viţelul la poartă nouă drept în portiţa lui Criţă. 

    A fi la înălţimea şanselor

    Ghenadie NICU

    A fi la înălţimea şanselor

    E limpede că liberalilor le revine de aici înainte o sarcină copleşitoare. Sarcina de a sări din ei înşişi cumva, pe proprii umeri, la o altitudine de la care să se vadă ansamblul.

    Propunerea redactorului sef

    Tanda şi Manda

    Toni HRITAC

    Tanda şi Manda

    Avem de a face cu o schimbare a clasei politice, determinată de şarjele DNA? Înclin să cred că nu.

    Caricatura zilei

    Mai are încă un picior

     

    Editia PDF

    Intrebarea zilei

    Iasul are sanse sa devina Capitala Culturala Europeana in 2021?

    vezi raspunsuri

    Copyright 2006-2013 © Ziaruldeiasi.ro Toate drepturile rezervate.