Ieşean „electrocutat” de E.ON. Factură de 34.300 de lei pe o lună. Oricine poate păţi la fel

luni, 13 mai 2013, 01:50
2 MIN
 Ieşean „electrocutat” de E.ON. Factură de 34.300 de lei pe o lună. Oricine poate păţi la fel

Viorel Ursache susţine că este o mare greşeală.„Angajaţii E.ON au citit 77.675 KW, în loc de 7.767,5 KW, câţi erau de fapt. Au refuzat orice colaborare, orice explicaţie, m-au acuzat că am furat în complicitate cu cititorul autorizat timp de patru ani”, arată ieşeanul care a făcut plângere penală împotriva unor angajaţi ai E.ON şi a dat în judecată compania. Reprezentanţii E.ON susţin că atât s-a consumat, dar e posibil ca să fie un consum pe o perioadă mult mai mare de timp. „Nu este exclusă posibilitatea ca în decursul timpului să fi avut loc o eroare umană de citire, fiind citit un index fără ultima cifră, faţă de indexul afişat de contor”, susţin reprezentanţii companiei

Un ieşean a primit de la E.ON o factură de infarct. Pe un interval de o lună şi jumătate, E.ON i-a calculat lui Viorel Ursache un consum de 69.700 KW, rezultând o factură de 34.300 de lei. „E.ON a constatat că mi s-a defectat contorul şi l-au schimbat. La momentul respectiv, au citit 77.675 KW, în loc de 7.767,5 KW, câţi erau de fapt. Ei pretind că la contorul meu nu există zecimală. Refuzând să pună virgulă, au realizat un surplus de 70.000 KW. Au refuzat orice colaborare, orice explicaţie, m-au acuzat că am furat în complicitate cu cititorul autorizat timp de patru ani”, a declarat Ursache.

   Factura a fost emisă de E.ON pentru perioada 24 octombrie – 11 decembrie anul trecut, rezultând astfel un consum mediu de 1.450 KW zilnic. Aceasta, în condiţiile în care în perioada februarie-aprilie 2012 pe numele lui Ursache se facturase un consum de 558 KW, în perioada aprilie-iunie se înregistrare un consum de doar 112 KW, iar din iulie până în august, 78 KW. Ieşeanul a înaintat o plângere penală împotriva unor angajaţi ai E.ON şi a dat în judecată compania, cerând anularea facturii. „Eu o asemenea factură nu am cum şi nici de ce să plătesc. Nu am furat curent, mi-am plătit întotdeauna facturile şi nu văd de ce E.ON să-şi facă profitul pe spinarea mea. Am 65 de ani, sunt bolnav cronic, la fel şi soţia mea, iar toată această poveste ne-a agravat starea de sănătate”, a spus Ursache.

    În replică, reprezentanţii E.ON Moldova susţin că factura imputată lui Ursache a fost emisă corect, înregistrând consumul real. „E.ON realizează o analiză detaliată a acestei situaţii, pentru a clarifica aspectele semnalate de client. Din verificările realizate până la această dată rezultă că facturarea consumului de energie s-a realizat în concordanţă cu consumul real. Rapoartele generate de softul contorului electronic arată un consum mediu zilnic de aproximativ 125 KWh, în perioada decembrie 2012 – ianuarie 2013 şi o putere maximă simultană absorbită de 8 KW, în aceeaşi perioadă”, au precizat reprezentanţii E.ON. Conform acestora, problema ar putea consta în faptul că cititorul ar fi înregistrat constant greşit consumul, notând practic valori de 10 ori mai mici decât cele reale. „Nu este exclusă posibilitatea ca în decursul timpului să fi avut loc o eroare umană de citire, fiind citit un index fără ultima cifră, faţă de indexul afişat de contor. Compania noastră va continua verificările privind condiţiile ce au generat această situaţie”, au încheiat reprezentanţii E.ON.
 

Comentarii