De Business

Punem punctul pe știi

O ieşeancă reclamă magazinul Profi din Dacia că-i tulbură liniştea (FOTO)

miercuri, 22 aprilie 2015, 01:50
5 MIN

Femeia susţine că din momentul în care magazinul s-a mutat sub apartamentul ei nu mai are nici o clipă de odihnă. Ea spune că zgomotul produs de aparatura frigorifică este insuporatabil. „Nu mai pot suporta nici cu dopuri în ureche”, se plângea ieşeanca. „Nu putem decât să constatăm cu regret că există şi unii oameni pe care nimic nu îi poate mulţumi, oricât de tare s-ar strădui cineva să le intre în voie”, arată oficialii Profi.

Dispută „la cuţite” între mai mulţi locatari ai unui bloc din cartierul Dacia şi reprezentanţii unuia din cele mai cunoscute lanţuri de supermarketuri din ţară. Tabita Blănaru, o ieşeancă care are apartamentul fix deasupra magazinului Profi de peste drum de Biserica “Învierea Domnului” din Dacia, spune că de când s-a deschis această unitate nu îşi mai găseşte liniştea. Principala problemă este zgomotul produs de aparatura frigorifică a magazinului. „Nu mai pot suporta nici cu dopuri în ureche”, spune femeia. Şi nu este singura care afirmă acest lucru, potrivit unor documente intrate în posesia „Ziarului de Iaşi”. Pe de altă parte, compania PROFI Rom Food se apară şi spune că făcut mai multe eforturi costisitoare pentru a nu crea niciun disconfort vreunui locatar.

 
 
„Este un haos când primesc marfă”
 
 
Blănaru spune că problemele au început în 2012, odată cu inaugurarea magazinului. Atunci, susţine aceasta, la lucrările de amenajare s-au spart pereţi din interior cu pickhammer-ul, fapt ce a dus la apariţia de fisuri şi la pereţii ei şi ai unei vecine. Totuşi, Inspectoratul Judeţean în Construcţii a răspuns ieşencei că nu se poate stabili cauza apariţiei fisurilor decât printr-o expertiză tehnică. Totodată, Blănaru se plânge de disconfortul fonic produs de aparatura frigorifică a magazinului. „Aceste fisuri se accentuează datorită electostivuitoarelor cu marfă, cărucioarelor cu marfă, presei de cartoane. Sub apartamentul meu parcă este un adevărat hangar de avioane şi zgomotul produs. Nu mai respectă programul de lucru. Este un haos când primesc marfă”, a indicat Blănaru într-o petiţie adresată Inspectoratului Regional în Construcţii Iaşi. Între timp, ieşeanca a împânzit mai multe instituţii ale statului cu plângeri contra societăţii PROFI. Pe rând, Blănaru şi alţi doi vecini s-au adresat Poliţiei Locale, Agenţiei de Protecţia Mediului, Comisariatului pentru Protecţia Consumatorilor, Prefecturii, Primăriei sau Direcţiei de Sănătate Publică căutând să-şi facă dreptate.
 
 
Poliţia i-a dat dreptate
 
 
Potrivit răspunsului primit de ieşeancă de la conducerea Secţiei I Poliţie, unul din reprezentanţii instituţiei a discutat la finele anului trecut cu şeful magazinului Profi căruia i s-a pus în vedere să adopte măsuri pentru remedierea deficienţelor semnalate. Totodată, a fost informată în scris de probleme şi conducerea centrală a lanţului de supermarketuri. La începutul acestui an, în urma unei noi sesizări a femeii, de această dată către Poliţia Locală, angajaţii acestei structuri au verificat aspectele semnalate, „ocazie cu care administratorul societăţii reclamate a fost atenţionat cu privire la asigurarea unui climat de linişte publică şi respectarea normelor de convieţuire socială. În acest sens, reprezentanţii magazinului şi-au luat angajamentul ca în cel mai scurt timp să dispună măsurile ce se cuvin pentru prevenirea aspectelor semnalate”, se arată într-un răspuns formulat de Liviu Hliboceanu, directorul general al Poliţiei Locale Iaşi, din data de 23 ianuarie 2015. Un alt vecin, Traian Ichim, a depus şi el o plângere în luna ianuarie a acestui an în care se plângea de zgomot dar sublinia şi faptul că i se formează condens pe parchet din cauză că supermarketul nu a fost izolat termic şi fonic. Potrivit unei alte locatare a blocului, Maria Alexa, care s-a adresat la finele anului trecut comisarilor de la Protecţia Consumatorilor, zgomotul produs de utlizarea cărucioarelor de marfă nu îi permite să se odihnească. „Deşi programul de lucru afişat este 7:00-22:00, agitaţia în incinta magazinului începe înainte de ora 6:00, iar utilizarea cărucioarelor de marfă ce fac foarte mult zgomot nu îmi permit să mă odihnesc, mai ales că programul nu se termină la ora precizată ci mult mai târziu”, a scris Alexa comisarilor.
 
 
Ce spun oficialii magazinului
 
 
Conducerea companiei PROFI se apară, susţinând că a ţinut cont de sesizări şi a făcut eforturi costisitoare în acest sens în repetate rânduri. Oficialii societăţii mai spun că, în ciuda investiţiilor realizate pentru a nu crea niciun disconfort vreunui locatar, sunt depuse în continuare reclamaţii. „Magazinele PROFI se străduiesc să fie un bun vecin şi fac tot ce le stă în putinţă în acest scop. În cazul concret al magazinului din bd. Dacia, ţinând cont de sesizările vecinei menţionate de dumneavoastră, PROFI a făcut un mare număr de eforturi costisitoare. În prima sa reclamaţie, vecina se plângea de faptul că din magazin vine prea multă căldură şi prea mult zgomot. Cum am răspuns? Izolând termic şi fonic plafonul magazinului pentru ca zgomotul din magazin să nu mai ajungă la apartamentele de deasupra. Trebuie să menţionăm faptul că magazinul nu are un raion de grill, cel care în alte magazine generează caldură suplimentară faţă de cea a instalaţiei de încălzire”, a replicat Gabriel Pâslaru, reprezentantul de Relaţii Publice al companiei Profi Rom Food. Acesta mai spune că, după ce a fost efectuată investiţia, Blănaru şi-a continuat campania de reclamaţii, concentrându-se de aceasta dată pe instalaţia de răcire montată în afara magazinului. Pâslaru a subliniat că, tot din dorinţa de a asigura confortul locatarilor, Profi a relocat şi respectiva instalaţie pe un nou amplasament şi a montat-o pe amortizoare din cauciuc astfel încât vibratiile pe care eventual le-ar produce să nu se mai transmită imobilului. „După cum constataţi, chiar şi după aceasta reclamaţiile au continuat. Deşi această vecină s-a adresat diferitelor organisme pe care le-a considerat îndrituite să îi dea câştig de cauză, de fiecare dată a primit acelaşi raspuns, şi anume că magazinul PROFI funcţionează cu respectarea legii. Nu putem decât să constatăm cu regret că există şi unii oameni pe care nimic nu îi poate mulţumi, oricât de tare s-ar strădui cineva să le intre în voie”, a remarcat oficialul lanţului de supermarketuri.
 
 

 

 

Comentarii