34 de săli de sport din Iaşi, într-o reţea disponibilă angajaţilor prin abonament

marți, 18 iunie 2019, 10:46
5 MIN
 34 de săli de sport din Iaşi, într-o reţea disponibilă angajaţilor prin abonament

Cum puteţi intra în posesia acestuia şi de ce servicii beneficiaţi?Ce avantaje oferă faţă de abonamentul simplu?

Peste 7.000 de angajaţi din judeţul Iaşi, abonaţi ai reţelei naţionale 7card, au făcut anul trecut 210.000 de ore de mişcare, echivalentul a 8.750 de zile, respectiv 24 de ani, consumând aproape 105 milioane de calorii. Studiul este rezultatul analizei activităţii abonaţilor 7card, un serviciu oferit doar companiilor care pot să ofere aceste abonamente la sălile de sport angajaţilor lor. Practic, având acest abonament, angajaţii din Iaşi beneficiază de acces la un număr de 34 de săli de sport şi centre de relaxare şi la 22 de servicii diferite.
 
Serviciul 7card este prezent în România de şapte ani, iar în Iaşi de patru, fiind un agregator de servicii. Practic, 7card este intermediarul dintre centrele de relaxare şi companiile care doresc să ofere angajaţilor abonamente la sală drept beneficii salariale, dezvoltând totodată şi o aplicaţie prin intermediul căreia, având un abonament unic, se pot accesa serviciile a peste 70% din sălile de sport de la nivel naţional, adică peste 650 de centre de sport şi relaxare, în 55 de oraşe, peste 180.000 de utilizatori la nivel naţional, cei care deţin acest abonament având acces la câteva zeci de activităţi diferite. Practic, clienţii pot face o paletă mult mai largă de activităţi sportive şi beneficiază de acces la centre de relaxare plătind doar un abonament, Dan Moraru, head of sales & marketing în cadrul 7card, explicând că acest abonament este cu aproximativ 25% mai mic decât un abonament mediu ca preţ la o sală de sport, iar în oraşele în care sunt prezenţi acoperă peste 80% din serviciile existente.
 
În ceea ce priveşte plata acestui abonament, companiile pot alege mai multe modalităţi prin care pot oferi aceste servicii angajaţilor. Fie îl plătesc integral, fie acoperă doar o parte dintre costuri, iar angajaţii cealaltă parte, fie încheie doar un parteneriat cu 7card, iar angajaţii îşi achită singuri costul abonamentului. Persoanele fizice nu pot accesa acest serviciu. Cei care folosesc serviciul au şi avantajul că, având un singur abonament, pot să îşi ia cu ei şi doi însoţitori, alături de care să beneficieze de serviciile sălilor de sport.
 
În urma Europei şi la activităţi sportive
 
Reprezentanţii 7card, având o aplicaţie pentru telefonul mobil capabilă să centralizeze o serie de date şi obiceiuri de „consum“, explică faptul că românii nu prea fac sport în comparaţie cu alte ţări europene mai dezvoltate, însă piaţa este în creştere. Astfel, piaţa de fitness şi sport din România în prezent este de aproximativ 300 de milioane de euro, comparativ cu piaţa Germaniei, considerată una matură, fără prea multe direcţii de dezvoltare suplimentară, care este de aproximativ 5 miliarde. „Desigur, piaţa Germaniei este cea mai mare piaţă europeană la mai multe categorii. Dacă luăm comparativ cu o ţară care are cam acelaşi număr al populaţiei şi cam aceleaşi venituri, ar trebui să ne comparăm cu Portugalia. Chiar şi faţă de astfel de ţări noi suntem relativ în urmă, ceea ce înseamnă că în România este spaţiu de dezvoltare în această direcţie. Un alt indicator poate fi numărul de centre sportive sau de relaxare. În România, estimăm noi, sunt aproximativ 1.000-1100 de centre. În Austria, de pildă, sau în ţările din zona aceasta, sunt mai multe, în jur de 1.500 – 2.000. Deci şi din punctul de vedere al densităţii mai este loc de dezvoltare la noi“, explică Dan Moraru.
 
Moldovenii şi oltenii fac sport seara, ardelenii dimineaţa
 
La nivelul oraşului Iaşi, 7card oferă acces cu un singur abonament la 34 de centre de sport şi relaxare, din reţea nefăcând însă parte câteva centre mari, precum WorldClass sau Vivertine, Dan Moraru explicând că acestea sunt centre care au planuri de afaceri diferite de modelul propus de 7card, dar şi preţuri ale abonamentelor mai mari. Până în prezent, peste 7.000 de persoane utilizează serviciile acestei aplicaţii, aceştia făcând anul trecut, în perioada ianuarie-decembrie 2018, peste 210.000 de ore de mişcare, echivalentul a 8.750 de zile, respectiv 24 de ani, consumând aproape 105 milioane de calorii.
 
În ceea ce priveşte cei care folosesc serviciile acestui tip de abonament, utilizatorii vin din mai multe sectoare, de la producţia automotive, la companii de IT, consultanţă, de prestări servicii sau sistemul bancar. „Da­că ar fi să facem un por­tret robot al ieşeanului activ care foloseşte serviciile noastre, acesta are în jur de 28 de ani, ne-am mai recuperat un pic noi băieţii din handicap, pentru că acum vreo doi ani erau cam 60% fete, însă acum cifra este exhilibrată. Orele preferate sunt după programul de muncă, după ora 17.00, iar zilele cele mai frecventate sunt cele de la începutul săptămâ­nii, iar anul trecut, pe 19 martie, a fost ziua în care cele mai multe persoane au utilizat serviciul nostru, aproximativ 2.000 de ieşeni“, a explicat Dan Moraru.
 
De asemenea, a­pli­caţia a identificat şi obiceiuri diferite de a face sport în func­ţie de zona ţării. Astfel, dacă în Moldova sau Bucureşti se preferă seara, după programul de muncă, în zona de vest a ţării cei mai mulţi utilizatori fac sport dimineaţa, înainte de în­ceperea programului de muncă. Printre activităţile preferate se numără mersul la piscină, aerobic, fitness, în ultima perioadă românii fiind tot mai interesaţi şi de artele marţiale sau escaladă.

Comentarii