A cui mai este şoseaua de centură a Iaşului? Ceartă între CJ şi Primărie

vineri, 23 august 2019, 01:58
3 MIN
 A cui mai este şoseaua de centură a Iaşului? Ceartă între CJ şi Primărie

Preşedintele CJ îi cere primarului să mute utilităţile şi stâlpii de pe bulevardul Poitiers. Primarul îl întreabă pe preşedintele CJ de ce să facă asta, când nu se ştie dacă licitaţia pentru atribuirea contractului de lucrări va avea un câştigător

În iulie 2009, când era directorul tehnic al Primăriei, actualul primar şi-a asumat răspunderea să mute utilităţile şi stâlpii de iluminat de pe bd. Poitiers, în aşa fel încât să poată fi realizat tronsonul 3 al variantei de ocolire a municipiului Iaşi. Lărgirea bulevardului urma să se facă la 3 benzi pe sens. „Din păcate, nici până acum, domnul primar nu a catadicsit să se ocupe de aceste proiecte. Pe 19 august a expirat termenul de depu­nere a ofertelor la proiectarea şi execuţia lucrărilor la varianta de ocolire pentru traficul greu (7 km între Selgros şi ieşirea în DN 28), astfel că Ministerul Transporturilor a fost nevoit să prelungească procedura cu încă o lună“, a declarat Maricel Popa, preşedintele CJ. „S-au cerut în mod expres clarificări privind responsabilitatea relocării acestor utilităţi“, motivat el. 
 
S-au alocat deja bani pentru proiect
 
Guvernul a alocat 47 de milioane de lei pentru refacerea proiectului, 187 de milioane pentru construirea şoselei de centură. „De mai bine de un an nu avem niciun răspuns de la Primărie. Aşa cum pentru imobiliare se dau autorizaţii foarte repede, îl rog să facă la fel şi pentru acest proiect“, a spus şeful administraţiei judeţene. El a adăugat că şi certificatul de urbanism pentru bazinul olimpic de înot prevăzut să se construiască în zona bd. Poitiers aşteaptă la Primărie de patru luni, când alte documente similare se eliberează în două ore sau în maxim zece zile. 
În replică, un comunicat al Primăriei invocă legislaţia şi susţine că „instituţia responsabilă pentru realizarea şoselelor de centură este Guvernul României, prin Ministerul Transporturilor, respectiv Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA. Astfel, şi întârzierea licitaţiei este responsabilitatea instituţiilor menţionate“. 
 
Replica primarului:„Ştie domnul Popa?“
 
„Spre ştiinţa domnului Maricel Popa, Consiliul Local al Municipiului Iaşi a adoptat hotărârile 267 din 29 mai 2009 şi 349 din 30 iulie 2009 privind transmiterea în administrarea Ministerului Transporturilor – CNADNR a sectoarelor de drum aflate pe traseul şoselei de centură – varianta Sud. Dacă domnul consilier judeţean tot vorbeşte de relocarea utilităţilor, ştie care sunt acestea, unde trebuie relocate şi care sunt costurile?! Oare domnul Maricel Popa înţelege că ar fi absurd ca municipalitatea să demareze aceste lucrări, când nu ştim sigur că măcar licitaţia va fi dusă la bun sfârşit?!“, a transmis primarul Mihai Chirica prin comunicatul citat. 
 
Tronsonul III al şoselei de centură a Iaşului ar urma să plece de la intersecţia de la Horpaz, pe şoseaua Nicolina, apoi bulevardul Poitiers şi „Drumul Hoţilor“, foto

Comentarii