Afacerea chiriei umflate de la DRDP: Ministrul Cuc îi cântă în strună lui Laicu

vineri, 10 mai 2019, 01:49
3 MIN
 Afacerea chiriei umflate de la DRDP: Ministrul Cuc îi cântă în strună lui Laicu

Întrebat la conferinţa de presă dacă chiria nu este exagerat de mare, Răzvan Cuc i-a dat cuvântul directorului Ovidiu Laicu. În privinţa autostrăzii A8, ministrul Transporturilor nu a avansat niciun termen de finalizare a vreunei porţiuni.

Dacă Liviu Dragnea n-a catadicsit să răspundă întrebărilor din ediţia de ieri a ziarului, a făcut-o Răzvan Cuc, ministrul Transpor­turilor.

Însoţit de Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, ministrul a încercat să facă faţă bombardamentului de întrebări privind deosebirea dintre accesarea de fonduri europene şi parteneriatul public-privat, cele două modalităţi de finanţare a proiectului A8.

El nu a putut să dea niciun termen privind finalizarea primei porţiuni circulabile a Autostrăzii Unirii, punând totul pe seama viitoarelor contracte de proiectare şi execuţie. Atribuirea unui asemenea contract va fi scoa­să la licitaţie săptămâna viitoare.

Este vorba despre cel pregătit de Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză pentru segmentul de autostradă Iaşi-Tg. Neamţ, cel care ar urma să fie realizat prin parteneriat public privat.

De menţionat că CNSP nu a mai făcut o asemenea documentaţie de anul trecut, aceasta fiind a doua de când i s-a atribuit 100 km din A8, în iunie 2018. Pentru prima, respectiv porţiunea de autostradă Comarnic-Braşov, termenul de depunere a ofertelor a expirat în decembrie trecut, dar Comisia nu a deliberat de atunci care dintre cele cinci oferte depuse e mai bună.

Cuc şi Neaga s-au aflat ieri la Iaşi, ocazie cu care au oficializat atribuirea contractului de reactualizare a studiului de fezabilitate pentru segmentul montan al A8, studiu expirat după intervenţia DNA şi a Curţii de Conturi în 2016, la un an de la realizarea lui.

Scos la licitaţie la începutul lui februarie 2019 cu o valoare estimată de 35,6 milioane de lei, contractul de reactualizare a fost adjudecat pentru jumătate din această sumă (17,58 milioane de lei) de către compania spaniolă Ingenieria Especializada Obra Civil E Industrial S.A.

Documen­tele au fost semnate de reprezentantul societăţii şi de directorul CNAIR. Ministrul Cuc a spus că durata acestuia este de 14 luni, dar în documentele care au însoţit licitaţia se menţiona un an şi jumătate.

O altă promisiune a ministrului Transporturilor a fost că, în iulie, va fi lansată şi licitaţia pentru proiectarea tronsonului de centură pentru trafic greu pe bd. Poitiers şi strada Trei Fântâni („Drumul Hoţilor“).

Pe de altă parte, „domnul Dragnea nu a vorbit de demitere, ci a spus că domnul director al Regionalei Iaşi a drumurilor naţionale să se aplece mult mai atent pe obiectivele pe care le are de implementat – şi se referă la partea de întreţinere. Dânşii au un target să consume o parte din buget până pe 30 iunie, când îi voi chema pe toţi «regionalii» să văd ce au făcut, pentru că toţi au bani anul ăsta atât pentru aşternerea de covoare asfaltice, cât şi pentru lucrările în regie proprie“.

Cât priveşte chiria mare, de 38.000 de euro pe lună, pentru spaţiul din Podul de Piatră închiriat de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi pentru cinci ani, afacere despre care ziarul nostru a scris în mai multe rânduri, ministrul Transporturilor l-a întrebat pe Ovidiu Laicu, şeful regionalei, prezent în sală, dacă într-adevăr s-au redus costurile faţă de locaţia veche.

Acesta a răspuns că acum se plăteşte cu jumătate de euro mai puţin pe metrul pătrat, de la 16 la 15,50 euro – omiţând să adauge că suprafaţa din noul sediu e mai mult decât dublă.

El a adăugat ce a declarat şi ziarului nostru la izbucnirea scandalului, respectiv că activitatea DRDP se desfăşoară într-un singur punct faţă de trei, câte erau anul trecut, deci activitatea Direcţiei s-a eficientizat. „O să vă pun la dispoziţie raportul Curţii de Conturi“, a mai spus Ovidiu Laicu.

Comentarii