De Business

Punem punctul pe știi

Antibiotice Iaşi: vânzări mai multe şi profit mai mare în 2018

vineri, 17 august 2018, 01:56
3 MIN
 Antibiotice Iaşi: vânzări mai multe şi profit mai mare în 2018

Principalele destinaţii externe ale produselor ce poartă marca Antibiotice Iaşi au fost Asia, America de Nord şi Europa, vânzările în aceste zone reprezentând aproximativ 73% din total. Fabrica ieşeană de medicamente va investi în linia de unguente, dar şi în creşterea atractivităţii brandului.

Bilanţul pe primul semestru al acestui an arată faptul că Antibiotice Iaşi a crescut în vânzări cu 7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2017. Şi profitul a crescut cu 5%, comparativ cu primul semestru al anului trecut, acesta fiind de 20,8 milioane de lei. Cifrele sunt comunicate de companie la Bursa de Valori din Bucureşti, unde apare şi suma din vânzări, care a ajuns în primele şase luni ale anul 2018 la 157,7 milioane de lei.

„Din venitul realizat în primul se­mestru al acestui an, Antibiotice SA a re­turnat sistemului public de sănătate prin taxa clawback 18 milioane lei, nivel superior celui planificat în BVC (12 milioane lei), cât şi valorii înregistrate în semestrul I 2017 (14 milioane lei). Compania An­tibiotice înregistrează o creştere valorică a vânzărilor din farmacii şi spitale de 7,5% comparativ cu semestrul I 2017, în timp ce vânzările în unităţi terapeutice au înregistrat o creştere de 4,8%“, transmit reprezentanţii Antibiotice.

Cu aceste cifre, fabrica de medicamente din Iaşi se menţine pe locul 4 în rândul producătorilor de medicamente generice cu prescripţie medicală şi medicamente fără prescripţie medicală din România. Şi la capitolul exporturi, Antibiotice a crescut în procente, în primul semestrul al acestui an fiind înregistrate cu 10% mai multe ca în primul semestru al anului trecut.

„Veniturile din vânzările pe pieţele externe în primul semestru al anului 2018 au fost cu 9,8% mai mari comparativ cu anul 2017, exportul în perioada de referinţă aducând companiei 17,65 milioane USD comparativ cu 16,08 milioane USD în anul 2017. Principalele destinaţii externe ale produselor ce poartă marca Antibiotice au fost Asia, America de Nord şi Europa, vânzările în aceste zone reprezentând aproximativ 73% din totalul cifrei de afaceri la export realizată în semestrul I 2018“, au mai transmis re­prezentanţii companiei.

Ei mai explică faptul că anul acesta a continuat programul de investiţii al companiei, contractele realizate în acest sens reprezentând 83% din valoarea bugetată. Principalul obiectiv de investiţii îl repre­zintă realizarea noii capacităţi de producţie pentru unguente şi supozitoare. De asemenea, s-au realizat investiţii în echipamente pentru secţiile de producţie, destinate modernizării infrastructurii de utilităţi, în echipamente pentru serializare, în cercetare şi în calitate, cât şi investiţii pentru asigurarea logisticii.

„În 2018, Antibiotice şi-a propus demararea unui program de creştere a atractivităţii brandului de an­gajator, cu scopul de a facilita atragerea şi retenţia de resurse umane calificate, cu accent pe rolurile de înaltă specializare. Pentru atingerea obiectivului au fost stabilite, în primul semestru, instrumentele necesare, în timp ce pentru a doua parte a anului sunt planificate: realizarea studiului de impact privind percepţia şi atractivitatea brandului de angajator în rândul publicurilor ţintă pentru recrutare şi elaborarea unui plan de creştere a notorietăţii brandului de angajator şi de complianţă în raport cu bunele practici de resurse umane, pe baza rezulatelor analizei de impact“, au mai precizat cei de la Antibiotice Iaşi.

Pe anul 2017, An­tibiotice a avut o cifră de afaceri de 337,6 milioane de lei şi un protit net de 33,5 mi­lioane de lei.

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii