Aroneanu atacă pista Aeroportului, regia atacă PUG-ul comunei

sâmbătă, 20 iulie 2019, 01:57
2 MIN
 Aroneanu atacă pista Aeroportului, regia atacă PUG-ul comunei

„Războiul” dintre cele două părţi se acutizează, după ce comuna a contestat chiar autorizaţia de construire a pistei noi.

„Situaţia financiară a regiei este una stabilă. Regia Autonomă Aeroportul Iaşi nu are datorii la niciun furnizor, toate salariile sunt plătite la timp, toate primele sunt acordate, toate impozitele şi taxele sunt plătite la zi”, iar vărsămintele către Consiliul Judeţean, dintre care cel mai consistent este jumătatea din profitul aerogării, au fost virate încă de joi, a prezentat succint situaţia directorul general Cătălin Bulgariu.

El a admis că au existat şi unele probleme de durată, arătând spre datoria companiei aeriene Blue Air către regie. Operatorul aerian deţine peste 30 la sută din zborurile de pe Aeroportul Iaşi. Săptămâna trecută, unele informaţii arătau că restanţele companiei către regia ieşeană depăşesc 13 milioane de lei, însă directorul Bulgariu a declarat că cei de la Blue Air au plătit inclusiv pentru luna aprilie 2019.

El s-a referit apoi, foarte detaliat, la „războiul” purtat în instanţă dintre Primăria Aroneanu şi Aeroportul Iaşi. Aşa cum am mai relatat, administraţia locală a comunei cu care regia se învecinează la nord contestă limitarea libertăţii de a construi până în gardul aerogării. Cei de la Aeroport au atacat în instanţă autorizaţiile de construire emise din 2016 până azi în partea satului reşedinţă dinspre pistă. La începutul acestei luni, primarul Benoni Moruzi a atacat autorizaţia de construire a noii piste şi certificatul de urbanism, aprobate încă din 2012. Cătălin Bulgariu s-a arătat surprins de cererea de suspendare a activităţii Aeroportului, dar a replicat că, la rândul ei, regia va contesta Planul Urbanistic General al comunei, care trebuia să ţină cont de spaţiul aerian de servitute al aerogării.

„Spaţiul aerian nu este al meu, nici al comunei Aroneanu, nici al celui care deţine o casă aici, nici al Autorităţii Aeronautice Române, ci al statului român”, a spus el.

Faptul că sunt atacate autorizaţiile de construire emise de primarul din Aroneanu este explicat de precedentul unic de la Băneasa, aeroport închis după ce a fost înconjurat de case.

În partea a doua a conferinţei de presă, directorul general s-a referit exclusiv la activitatea aeroportuară. El a admis că singura destinaţie pierdută în acest an este Salonic, închisă de Wizzair în pragul sezonului estival, dar a menţionat discuţiile care se poartă pentru şapte noi destinaţii, fără să poată preciza care sunt şi câte au şanse să se materializeze în curse directe.

Cât priveşte traficul de pasageri, acesta este în creştere, deşi în ultimele 12 luni nu au apărut curse noi pe tabloul de zbor.

Comentarii