Autostrada ieşeană intră în licitaţie. Lucrările încep, în varianta optimistă, în 2023

sâmbătă, 25 iulie 2020, 01:49
2 MIN
 Autostrada ieşeană intră în licitaţie. Lucrările încep, în varianta optimistă, în 2023

Este vizată achiziţionarea serviciilor de completare a documentaţiei de avizare şi de realizare a proiectului tehnic a întregului segment dintre Prut şi Tg. Neamţ.

Studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic pentru segmentul de autostradă cuprins între Ungheni-Iaşi-Tg. Neamţ, aproximativ 96 km, vor fi subiectul unei proceduri de licitaţie care va fi lansată săptămâna viitoare pe platforma electronică de achiziţii publice.

În cadrul unei runde de discuţii pe tema traficului din municipiul Iaşi, care s-a ţinut joi seara la sediul USR-PLUS Iaşi, au fost prezentate mai multe detalii privind etapa în care va intra tronsonul ieşean al A8.

Adrian Covăsnianu, consilier onorific în Ministerul Transporturilor din partea asociaţiilor civice pro-autostradă, a explicat că procedura va porni de la o valoare estimată de circa 1 la sută din costul realizării acestui tronson.

Centura ocolitoare Iaşi-Nord (16 km) face parte din acest segment, dar nu şi podul peste Prut. Acesta din urmă are nevoie în continuare de avizul de mediu, care ar putea fi obţinut cel mai târziu la sfârşitul anului viitor, crede Adrian Covăsnianu.

Rămâne de văzut dacă proiectul de lege care va deschide calea proiectelor de utilitate publică inclusiv în ariile protejate va trece şi de Camera Deputaţilor şi cum va ajuta el la construirea Autostrăzii Unirii. Momentan, se lucrează la studiul de fezabilitate pentru acest pod. Cât priveşte Centura Iaşi-Nord, ea va avea o bretea pentru conectarea cu DN 28, varianta (din)spre Albiţa.

Amintim că tronsonul dintre Prut şi Tg. Neamţ a fost fărâmiţat anterior. Segmentele Ungheni-Iaşi (fără Centură) şi Iaşi-Soci (E85/DN2) fuseseră scoase la licitaţie, primul pentru studiu de fezabilitate, iar al doilea pentru proiectare şi execuţie în regim de parteneriat public privat, dar ambele proceduri au fost anulate.

Acum, întregul tronson va fi tratat unitar. Termenul de realizare a documentaţiei va fi de 27 de luni de la atribuirea contractului. În varianta cea mai optimistă, lucrările ar putea să înceapă în 2023. Participanţii la dezbaterea moderată de Cosette Chichirău au insistat că şantierul ar trebui deschis în punctele nevralgice de trafic, adică să înceapă cu variantele ocolitoare Iaşi, Podu Iloaiei şi Tg. Frumos.

„Proiectul este mult mai predictibil decât acum câţiva ani“, a conchis Adrian Covăsnianu.

Comentarii