Cum își pot adapta managerii companiile pentru vremurile actuale (P)

luni, 26 octombrie 2020, 10:25
3 MIN
 Cum își pot adapta managerii companiile pentru vremurile actuale (P)

Perioada actuală este caracterizată de situații limită, iar puterea oamenilor de a se adapta este din ce în ce mai vizibilă.

Una dintre categoriile ce suferă mai mult în perioada pandemiei este reprezentată de firmele ce și-au mutat de curând și pentru prima dată, activitatea exclusiv în online.

Nu doar persoanele care au rămas fără job sau industriile ce au fost constrânse să-și înceteze  activitatea sunt victimele pandemiei. Marile corporații, agențiile, industria HORECA și cea hotelieră sunt cele mai vizate. Totodată, un lucru pozitiv este flexibilitatea și reinventarea zilnică a celor ce lucrează de acasă după ani de muncă la birou. De asemenea, și managerii sunt nevoiți să se adapteze și să caute cele mai bune soluții pentru buna funcționare a întregii echipe. Delimitarea timpului dedicat lucrului față de cel destinat activităților de familie trebuie să fie una clară pentru ca rezultatele să fie pozitive de ambele părți.

O altă situație căreia corporațiile trebuie să-i facă față este imposibilitatea de a mai organiza team-building-uri și petreceri de Crăciun. Se cunoaște deja faptul că faimoasele evenimente erau întotdeauna așteptate cu drag de către angajați, indiferent de poziția sau funcția ocupată. O distracție alături de colegii de serviciu era mereu binevenită, însă nu și în perioada pandemiei cauzate de COVID-19. Așadar, managerii de companii caută metode prin care angajații și firmele să se adapteze cu brio la contextul de față. Astfel, pentru ca ideea de comunitate unită din fiecare spațiu de lucru să continue, chiar dacă totul este online, o soluție ar fi un coș cadou Gift Idea. Angajații vor fi încântați, fiindcă deși totul este digitalizat, manager-ul și-a făcut timp să le trimită un cadou și un gând bun. Ei vor înțelege că sunt apreciați și că au parte de toată susținerea și empatia superiorului.

Câteva soluții de adaptare a companiilor la timpurile actuale sunt:

  1. Reevaluarea priorităților firmei și poziționarea angajaților pe primul loc în detrimentul tendințelor de scădere a costurilor și compensațiilor. Este o perioadă grea pentru toți, iar prin empatie și comunicare continuă lucrurile se pot ține sub control.
  2. Discuții și feedback constant, conferințe online între membrii aceluiași departament, cât și discuții administrative la care să participe managerii departamentelor. Mai mult ca oricând, feedback-ul intern este de un real ajutor, fiindcă nu se mai poate primi la locul de muncă, ci în online.
  3. Călătoriile de afaceri trebuie să fie înlocuite cu întâlniri virtuale pe aplicații de specialitate. Măsurile de prevenție sunt din ce în ce mai importante și orice contact fizic trebuie înlocuit sau redus.
  4. Soluții de optimizare a timpului și de stimulare a angajaților să se mențină concentrați pe o sarcină până la finalizarea ei.
  5. Înțelegerea angajaților, apropierea prin fapte mărunte și recompense pentru ei și cei dragi. Chiar și gesturile simple pot face angajații fericiți și motivați. O astfel de idee ar fi și cadouri copii, deoarece tot mai mulți angajați dedică timp temelor și activităților școlare alături de cei mici.

În concluzie, dacă cele anterior menționate vor fi luate în considerare, atât companiile, cât și angajații vor reuși să depășească impasurile cauzate de pandemie.

Tu ce soluții ai pus în practică până acum?

Comentarii