De Business

Punem punctul pe știi

Digitalizarea unei afaceri oferă succes sigur unei companii?

vineri, 19 octombrie 2018, 01:50
2 MIN
 Digitalizarea unei afaceri oferă succes sigur unei companii?

Despre cât de bună este tehnologia şi despre cum ne adaptăm la trend în era digitală ne-au vorbit şase dintre cei mai buni manageri din Iaşi în cadrul unor workshop-uri pe tema pe această temă. „Business rEvoluţion. Digitalizarea – Trend sau Tsunami” a avut loc ieri dimineaţă, de la ora 9, la Hotel Internaţional, în prezenţa managerilor şi angajaţilor din firmele ieşene. Invitatul special a fost Allan Kleynhans, speaker internaţional, coach şi trainer, care a vorbit despre „Mastering performance”. 

Speakerii care au susţinut prezentări au fost Dan Schipor de la BDO Business Advisory, Alina Marchis, de la EBRD Advice for Small Business, Laura Sachelarie de la Telekom România, Cătălina Potolea de la Alliantz Tiriac, Oana Giuşcă, founder of Tooliers şi Tudor Galos de la Tudor Galos Consulting. „Managementul se leagă de digitalizare, deoarece toate instumentele digitalizate pe care le folosim sunt instrumente de management, puse în scopul final de creare de profit. Sunt firme care au implementat sisteme digitale şi nu au avut performanţa dorită, deoarece managementul nu este o ştiinţă exactă, el face parte din categoria ştiinţelor sociale, precum filosofia, psihologia şi sociologia. Ştiinţa sociologică evoluează odată cu individul, fiecare dintre noi facem management de bun simţ ori profesional, nu e obligatoriu ca o firmă de succes să facă neapărat management profesional!”, a explicat Dan Schipor cu privire la managementul din firme. Acesta a mai precizat faptul că statistic, în Moldova, ariile de specializare ale managerilor sunt în inginerie, economie, vânzări, finanţe, marketing, resurse umane şi apoi, într-o foarte mică măsură, în management.

Schimbările de care ar trebui să ţină cont managerii din firmele româneşti, sunt în opinia sa legate de adaptarea la noile trenduri şi reinventare, lipsa de persoane competente pe anumite domenii, schimbarea generaţiei tinere şi refuzul de a se adapta la managementul clasic, implementarea noilor tehnologii şi reglementarea preţurilor. „Dacă nu schimbi ceva la un produs bun în maxim 5 ani ieşi de pe piaţă. Apar specializări de genul business design, business developement, product developement, people developement, din ce zonă vin astea? Şcoala nu ţine pasul cu dezvoltarea economică pe care o avem, sistemul nostru educativ nu pregăteşte tinerii pentru piaţa actuală a muncii”, a mai precizat acesta. Printre alte subiecte de intneres s-au numărat şi fidelizarea şi motivarea angajaţilor, big data, customer experience, etc. 

 

 

Comentarii