Doar primarul şi apropiaţii vor mai sta în Palatul Roznovanu. Se ridică un nou sediu!

miercuri, 18 iulie 2018, 01:50
4 MIN
 Doar primarul şi apropiaţii vor mai sta în Palatul Roznovanu. Se ridică un nou sediu!

Primăria avansează rapid cu proiectul privind construirea unui nou sediu administrativ. Dacă achiziţia unor parcometre s-a dovedit a fi o nucă tare pentru instituţie, ideea primarului Mihai Chirica de a muta activitatea instituţiei în afara Palatului Roznovanu prinde contur în mai puţin de un an de când a fost făcută publică. 

Municipalitatea a lansat licitaţia pentru proiectarea unui nou sediu, iar valoarea contractului se ridică la 350.000 lei. Spre diferenţă, în ultimii doi ani, deşi au fost alocaţi bani, Primăria nu a lansat licitaţia pentru proiectarea unei Săli Polivalente, iar exemplele pot continua.

 Cine sunt „aleşii“

Noul sediu administrativ al Primăriei ar urma să fie construit în curtea interioară a Palatului Roznovanu. Conform temei de proiectare, în monumentul istoric vor rămâne doar 11 persoane: primarul, secretara lui, cei doi viceprimari, secretarul Consiliului Local, patru consilieri ai primarului şi doi şefi de departamente. Aceştia din urmă sunt Sebastian Buraga şi Dan Postolea, ei fiind singurii angajaţi nominalizaţi dintre cei 11 care vor continua să-şi desfăşoare activitatea în Palatul Roznovanu. Buraga e şef la Serviciul privind Dezvoltarea Capacităţii Administrative, iar Postolea e şef la Biroul de Comunicare, dar ambii sunt „de facto“ consilieri personali ai primarului Mihai Chirica. Ceilalţi 248 de angajaţi ai Primăriei, ce lucrează în prezent în Palatul Roznovanu, vor fi relocaţi în noua clădire, imobil ce va avea mai multe corpuri. „Primăria se confruntă cu un deficit de spaţiu în ceea ce priveşte desfăşurarea activităţii angajaţilor, a locurilor de parcare şi totodată lipsa unui spaţiu destinat arhivării documentelor oficiale. Prin construirea unui centru administrativ (…) nu ne-am mai confrunta cu deficienţele actuale“, se arată în do­cumentaţia de atribuire.

Noul sediu va avea trei niveluri în subteran

În septembrie anul trecut, „Ziarul de Iaşi“ a dezvăluit planul lui Mihai Chirica de a construi un nou sediu. Anterior, chiar dacă este un proiect ce poate stârni destule discuţii în ceea ce priveşte oportunitatea investiţiei, nu a existat nicio comunicare publică a municipalităţii pe această temă. Viitoarea clădire în care Primăria ar urma să-şi mute aproape toată activitatea va avea trei niveluri în subteran, parter şi două etaje. Subsolul va găzdui arhiva instituţiei şi locuri de parcare, parterul va fi destinat relaţiilor cu publicul, iar la etajele 1 şi 2 vor avea birouri angajaţii din aparatul de specialitate. În documentaţie se arată că trebuit evitat „pe cât posibil accesul cetăţenilor la etajele superioare“. Iar, dacă intervin astfel de situaţii, atunci ce­tă­ţea­nul trebuie să urce doar însoţit de un poliţist local. În schimb, municipalitatea vrea să implementeze un sistem de ticke­ting pentru gestionarea fluxurilor de persoane. Fiecare petent care va veni la Primărie va avea la dispoziţie o consolă prin care va selecta serviciul de care are nevoie.

Ulterior, primeşte un ticket pe care este afişat numărul său, câte persoane are înainte şi un timp aproximativ de aşteptare. Pe perioada aşteptării, cetăţeanul va asculta muzică ambientală şi va avea acces la diverse publicaţii, automat de cafea/băuturi răcoritoare, monitor TV cu circuit intern, până în momentul în care la unul dintre ghişee apare numele său. „Din punct de vedere arhitectural, clădirea va fi prevăzută cu pereţi cortină generoşi în vederea asigurării unui grad satisfăcător de luminozitate naturală. Se va alege un tip de sticlă cu capacitate de reflexie pentru a pune în valoarea clădirile învecinate tip monument. Se va utiliza pe cât posibil conceptul de birouri «open space»“, se arată în tema de proiectare.

Potrivit sursei citate, compartimentarea spaţiilor va fi realizată din sticlă „pentru a vedea ce se întâmplă în sală, dar şi cu posibilitatea de opacizare“. Totodată, spaţiile trebuie izolate fonic, iar pe acoperiş vor fi amplasate panouri solare. Firma ce va câştiga licitaţia organizată de mu­nicipalitatea va fi responsabilă cu întocmirea planului urbanistic zonal, a documentaţiei de avizare a lucrărilor de intervenţii, a documentaţiei tehnice pentru obţinerea autorizaţiei de construire şi a proiectului tehnic (inclusiv avize/acorduri şi studii de specialitate). Companiile interesate să participe la procedură trebuie să depună oferte până cel târziu pe 30 august. 

Comentarii