Drumul național Târgu Frumos – Botoșani prinde contur. S-a lucrat mai mult pe porțiunea vecinilor de județ

marți, 30 august 2022, 08:42
2 MIN
 Drumul național Târgu Frumos – Botoșani prinde contur. S-a lucrat mai mult pe porțiunea vecinilor de județ

Drumul național 29B Botoșani – Târgu Frumos începe să prindă contur, după ce constructorul a reușit să toarne un prim covor asfaltic pe mare parte din tronsonul aflat pe raza județului Botoșani. La începutul acestei săptămâni mai erau patru segmente de drum care nu erau încă asfaltate, însă zonele afectate de lucrări erau destul de mici și măsurau în total 4 kilometri.

O primă zonă unde drumul a rămas la stadiul de piatră spartă este undeva înainte de Mănăstirea Zosin, cum se merge spre Flămânzi, unde constructorul a solicitat o nouă soluție tehnică din cauza unor alunecări de teren și unde ar fi nevoie de consolidări.

Prin urmare, făcând o socoteală cu cât s-a lucrat pe tronsonul din județul Botoșani, constructorul a turnat deja un prim covor asfaltic, cel de bază, pe circa 90% din drum și 45% din cel de-al doilea strat de legătură. Doar că, până la debutul sezonului rece, constructorul ar trebui să toarne și cel de-al doilea strat pe toată lungimea drumului pentru a proteja lucrările deja executate.

În schimb, pe tronsonul din județul Iași, lucrările par ceva mai întârziate, aici fiind turnat un prim strat de asfalt doar pe 70% din lungimea drumului. Asta pentru că asfaltatorii au fost ținuți în loc de alte lucrări, de casetare a drumului (n.r. – acea extensie privind lățimea drumului) și de consolidare, ori, fără finalizarea acestora, nu se putea trece la turnarea covorului asfaltic. Din acest motiv, șoferii care trebuie să meargă la Iași folosesc în continuare drumul național 29B până la Flămânzi, iar de acolo se intră pe varianta prin Prăjeni și Plugari, unde drumul este asfaltat complet.

Proiectul prevede o lărgire a carosabilului, lățimea totală a platformei drumului fiind de 9 metri, 99 de kilometri de șanțuri betonate și rigole carosabile, 59 de podețe noi și alte 48 reabilitate, 9 poduri, dintre care unul nou, aproape 3 kilometri de trotuare, 12 parcări, amenajări de drumuri laterale, precum și o serie de lucrări de siguranța circulației, care includ parapeți metalici, indicatoare și marcaje rutiere. Problemele cele mai mari au fost înregistrate pe tronsonul Botoșani – Copălău, pe o lungime de aproape 23 de kilometri, unde constructorii și proiectantul au convenit să spargă dalele din beton pe tot tronsonul și reciclarea „in situ”. De aceea, bucățile din beton au fost mărunțite, compactate și apoi s-au turnat două straturi de piatră spartă, care a necesitat o nouă compactare.

Din acest motiv, mulți șoferi care au trecut prin zonă s-au ales cu mașinile distruse. Mai ales că traficul nu a fost deviat. Încercând să se descurce pe cont propriu, șoferii au căutat rute alternative. Astfel, o bună perioadă de timp s-a circulat spre Iași pe ruta Vorona – Tudora – Lespezi – Pașcani, dar și prin Orășeni Deal, Cristești, Coșula, iar mai apoi prin Prăjeni – Plugari. Conform contractului, lucrările ar urma să fie finalizate în august 2023.

Mai mult, pe monitorulbt

Comentarii