Efectele secundare asupra elevilor din România după un an de şcoală online

duminică, 23 mai 2021, 16:18
2 MIN
 Efectele secundare asupra elevilor din România după un an de şcoală online

Anul trecut, 1,5 miliarde de elevi din 188 de ţări nu au putut merge la şcoală în timpul pandemiei de COVID-19. În România, fiecare copil a studiat cel puţin trei luni online. În funcţie de gradul de infectare cu COVID din fiecare localitate, această perioadă a fost şi mai mare. În funcţie de gradul de infectare din fiecare localitate, alte zile, săptămâni sau luni au fost transformate în studiu la distanţă. Două vacanţe (cea de iarnă şi de Paşte) au fost prelungite. 

Copiii au dus greul pandemiei cot la cot cu adulţii. Astăzi, când aproape toate oraşele sunt pe „verde”, numărul copiilor infectaţi zilnic a scăzut sub 100. În martie, când România era lovită în plin de valul al treilea, au fost zile cu aproape 600 de minori infectaţi.

Copiii şi profesorii au resimţit acut efectele pandemiei pentru că, în 30 de ani, România nu şi-a modernizat infrastructura educaţională. În 2019, aveam peste 1.500 de şcoli cu toaleta în curte. Mai sunt şi astăzi.

Prin Legea Educaţiei din 2011, România s-a angajat să deschidă Biblioteca Virtuală, o bază extraordinară de resurse educaţionale.

Catalogul Virtual ar fi uşurat procesul de control şi predare de la distanţă. În noiembrie 2019, înainte de a fi demis în Parlament, fostul premier Viorica Dăncilă anunţa că a găsit bani pentru cele două proiecte. În opt ani de la angajamentul asumat de România în faţa elevilor şi profesorilor, nu se făcuse mai nimic pentru digitalizarea educaţiei.

În şcolile din România există un computer la nouă elevi. Iar asta s-a văzut mai ales în primele zile de
lock-down, când unii profesori şi elevi au întâmpinat dificultăţi în a realiza operaţiuni elementare pe computer sau tabletă. Cei care le-au avut.

Pandemia a prins 700 de mii de copii în afara ariei de acoperire a şcolii online: fie fără dispozitive adecvate, fie fără conexiune la Internet.

România a supravieţuit educaţional printr-un efort colosal şi, mai ales, personal. Profesorii au descoperit noi metode de predat în timp real, la distanţă, simple şi interactive. Părinţii şi copiii au făcut eforturi să ajungă la ele şi să le înţeleagă.

Sunt lucruri câştigate într-un an de uitat. Procesul de predare dar şi de recepţionare a lecţiilor la distanţă a avut de suferit. Mai există o mare încercare. Campania de vaccinare a copiilor, care se apropie. Şi care ar fi singura şansă pentru vindecarea traumei emoţionale provocată de izolarea prin care au trecut copiii. 

SURSA: newsweek.ro

 

 

Comentarii