Firmele nu se înghesuie la proiectarea refacerii liniilor de tramvai

marți, 20 februarie 2018, 02:49
2 MIN
 Firmele nu se înghesuie la proiectarea refacerii liniilor de tramvai

O singură asociere de firme s-a înscris la două licitaţii organizate de Primărie. Ambele proceduri vizează proiectarea lucrărilor de reabilitare a unor linii de tramvai, iar fiecare contract are o valoare estimată de 133.000 lei.

Asocierea este formată din firmele Pod-Proiect SRL şi Aven­sa Consulting SRL. Una dintre licitaţii face referire la reorganizarea circulaţiei pe bd. Tudor Vladimirescu, proiect ce vizează în principal modernizarea liniei de tramvai. Lucrările de execuţie vor fi finanţate din fonduri europene şi vor fi efectuate pe tronsonul dintre Bucşinescu şi intersecţia cu Calea Chişinăului.

În 2013, Pod-Proiect a realizat documentaţia pentru avizarea lucrărilor de intervenţii, dar, între timp, municipalitatea a introdus în proiect şi reabilitarea podului Tudor Vladimirescu. În cazul în care va fi declarată câştigătoare la această licitaţie, asocierea va revizui documentaţia tehnico-economică şi o va completa cu elaborarea studiului de trafic şi studiului de oportunitate.

Nu în ultimul rând, va oferi servicii de consultanţă pentru elaborarea cererii de finanţare, proiectul urmând a beneficia de fonduri UE în cadrul Programul Operaţional Regional. Tot prin intermediul POR va fi implementat şi celălalt proiect ce face referire la tronsoanele Cinci Drumuri – str. Pădurii – str. Nicoriţă, Piaţa Podul Roş – intersecţia cu bd. Primăverii şi bd. Virgil Săhleanu – intersecţie cu bd. Metalurgiei – Rond Ţuţora.

Liniile de tramvai menţionate au fost date în exploatare în perioada 1959 – 1963 şi, de atunci, nu au fost executate decât lucrări de reparaţie şi întreţinere curentă. „Nu s-au efectuat lucrări de reparaţii capitale sau de modernizare a liniilor de tramvai de la darea în exploatare până în prezent. Starea tehnică a liniilor de tramvai este total necorespunzătoare, şi chiar periculoasă, siguranţei circulaţiei.

În plus, şinele rupte (tronson Cinci Drumuri – str. Pădurii – str. Nicoriţă) şi denivelările acestora conduc la uzura accelerată a mate­rialului rulant şi la înlocuirea transportului public cu autoturisme“, se arată în caietul de sarcini.

Comentarii