(FOTO) Pista Aeroportului s-a fisurat tocmai când noul director trebuia să-şi prezinte planurile

joi, 28 iunie 2018, 01:50
3 MIN

Consilierii judeţeni au primit ieri asigurări că planul le va fi prezentat luna viitoare şi că, între timp, se încearcă încheierea unui contract de expertizare tehnică a pistei.

Unul dintre punctele fierbinţi de pe ordinea de zi a şedinţei de ieri a consilierilor judeţeni a fost acceptarea demisiei lui Cătălin Bulgariu din Consiliul de Administraţie al Aeroportului. Noul director general al regiei a explicat că cele două funcţii sunt incompatibile, conform cerinţelor impuse de CJ. Liderul liberalilor din CJ a amintit însă promisiunea făcută de Bulgariu în şedinţa anterioră, potrivit căreia această demisie vine doar după aprobarea planului său de management în CA al Aeroportului. Romeo Vatră a cerut să vadă hotărârea CA în acest sens, însă directorul aerogării a replicat că acest plan va fi dezbătut la următoarea reuniune a administratorilor, la începutul lunii iulie.

În loc de actul solicitat, consilierii au primit un raport de 20 de pagini privind starea pistei Aeroportului. Este vorba de trei informări făcute către Direcţia Tehnică a Aeroportului privind lucrări de remediere a unor defecţiuni constatate la reviziile anterioare, care nu s-au mai efectuat. Imaginile care însoţesc prezentarea făcută arată fisuri în stratul de uzură şi desprinderea materialului utilizat la fixarea lămpilor de balizaj.

Pista Aeroportului este încă în garanţie (care expiră anul acesta), iar constructorul – firma gălăţeană Vega ’93 – este obligată să realizeze aceste intervenţii. Cătălin Bulgariu a afirmat că Aeroportul a solicitat de mai multe ori intervenţia societăţii respective. De cealaltă parte, răspunsul a fost favorabil, lucrările urmând să se desfăşoare în timpul nopţii, când nu sunt programate aterizări şi decolări.

Probleme serioase ar fi dacă marginile unei asemenea crăpături, care măsoară acum câţiva milimetri, ar fi denivelate, lucru care înseamnă probleme la fundaţie. O asemenea defecţiune nu este vizibilă încă, dar directorul Aeroportului a precizat că va fi solicitată o expertiză pentru verificare. Stratul de uzură este impermeabil, protejând structura de fundare de infiltraţii. Acest fenomen este periculos iarna, din cauza îngheţului. În sezonul cald, stratul este supus unor diferenţe de temperatură foarte mari: fiind închis la culoare, el se încinge în zilele toride, pentru ca noaptea să se răcească până la câteva grade. Aceste diferenţe provoacă apariţia fisurilor, altminteri normală. Remedierea lor este însă obligatorie, ne-au declarat surse din zona de mentenanţă a aerogării ieşene.

Amintim, pe de altă parte, că Vega ’93 este în litigiu cu Aeroportul, de la care solicită în instanţă aproximativ opt milioane de lei pentru lucrări nedecontate în timpul modernizării pistei şi terminalelor, susţin gălăţenii. După ce regia a câştigat în primă instanţă, Vega a obţinut la recurs rejudecare procesului – care se va relua cel mai probabil la toamnă. Ceea ce nu împiedică însă îndeplinirea obligaţiilor asumate pentru perioada de garanţie a pistei de zbor. 

Comentarii