În sfârșit pot fi aduse avioane Airbus 320 sau Boeing 737 la hangarul Aerostar

marți, 11 august 2020, 01:58
2 MIN
 În sfârșit pot fi aduse avioane Airbus 320 sau Boeing 737 la hangarul Aerostar

Prima parte din investiţia în extinderea platformei şi construirea a două noi căi de rulare s-a încheiat. Întregul şantier va fi închis la sfârşitul anului.

Prima etapă a extinderii platformei de staţionare a avioanelor a fost finalizată. Cu o întârziere de aproximativ un an, Centrul de mentenanţă construit de Aerostar are acces la pista Aeroportului, astfel că avioane mari de pasageri, precum Airbus 320 sau Boeing 737, pot fi aduse în uriaşul hangar. Săptămâna viitoare vor începe lucrările la una dintre cele două noi căi de rulare care vor lega platforma extinsă de parcare a avioanelor de pistă.

Aşa cum am mai relatat, o licitaţie a fost lansată în iunie, pentru „lucrări diverse şi neprevăzute“, respectiv pentru realizarea unui zid de sprijin şi pentru extraexcavaţii, respectiv pentru înlocuirea unui strat de pământ cu unul care să poată suporta greutatea platformei. Lucrările suplimentare în valoare de 1,7 milioane de lei au fost atribuite aceleiaşi asocieri de firme care realizează platforma, condusă de Strabag. „Suntem în grafic“, a declarat ieri directorul general al Aeroportului, Cătălin Bulgariu. El a precizat că întreaga platformă va fi gata la sfârşitul anului. Pe de altă parte, el s-a declarat mâhnit că nimeni de la Consiliul Judeţean nu a dat curs invitaţiei adresate deopotrivă şi mass-media de a veni la platformă. „Sper că, dacă nu ne ajută, măcar să nu ne încurce şi de acum încolo“, a mai spus el.

În ceea ce priveşte fostul sediu al Aviaţiei Utilitare, situat lângă hangarul Aerostar şi care urmează să revină în administrarea CJ după încercarea eşuată de a-l transforma într-o bază regională SMURD, directorul Aeroportului nu crede că mai are utilitate. Amin­tim că, iniţial, clădirea ur­ma să adăpostească administraţia aerogării şi un terminal de mărfuri, proiect care nu s-a mai concretizat. Cătălin Bulgariu a ţinut să sublinieze că nivelul clădirii se află acum cu aproximativ 1,5 metri sub cel al platformei. „Până nu se ridică nivelul de operare la nivelul platformei, adică până nu se dărâmă fostul sediu al Aviaţiei Utilitare, nu se va putea face realizare cargo la Iaşi“, şi-a prezentat el punctul de vedere în acest caz.

Comentarii