Jecmăneală cu bagajele la Aeroportul Iași? Ce a păţit un ieşean care nu şi-a măsurat valiza înainte de a urca în avion

vineri, 04 octombrie 2019, 01:59
2 MIN
 Jecmăneală cu bagajele la Aeroportul Iași? Ce a păţit un ieşean care nu şi-a măsurat valiza înainte de a urca în avion

Pe Aeroportul Iaşi a fost nevoit să achite o taxă consistentă. Nedumerirea lui a fost cu atât mai mare cu cât, la zborul de întoarcere cu aceeaşi companie, nu a trebuit să plătească nimic. Compania nu a dat un răspuns

Politica bagajelor este foarte strict aplicată de companiile de zbor. Motivele sunt lesne de înţeles: orice kilogram sau centimetru în plus contează. Un ieşean ne-a prezentat însă o păţanie din care putem trage câteva învăţăminte. Astfel, Marian C. s-a urcat, marţea trecută, în cursa de München, însă fără bagajul de mână. El a recunoscut că, deşi avea sub 10 kg, trolerul nu se încadra în dimensiunile admise (55 × 40 × 20 cm). Totuşi, el s-a arătat nemulţumit de taxa pe care a fost nevoit să o achite pentru ca valiza să îl însoţească în călătorie, deşi ca bagaj de cală: 70 de euro. Practic, cât un bilet. Pe pagina de internet a operatorului de zbor, Blue Air, este menţionată situaţia în care bagajul de mână poate să nu corespundă acestor cerinţe maximale: „Dacă bagajul tău nu se încadrează în limita de greutate sau mărime, atunci vei fi nevoit să plăteşti o taxă de procesare în regim de urgenţă per bagaj, iar acesta va fi transferat la cală.“ Însă nu este precizat cuantumul taxei. Este prevăzută, de asemenea, şi posibilitatea ca această taxă să nu fie plătită, dar asta se poate întâmpla dacă spaţiul de depozitare este limitat pe zborurile pline.
 
În mod curios, alaltăieri, la întoarcerea de la München – evident, cu aceeaşi companie de zbor – acelaşi bagaj de mână a mers la cală fără nicio taxă suplimentară. Ne-am adresat celor de la Blue Air pentru lămuriri. De la biroul de relaţii publice ni s-a confirmat achitarea taxei suplimentare la Iaşi. Pentru tratamentul complet diferit pe aeroportul din München, „am trimis o solicitare de informare către compania de handling care gestionează aceasta activitate pentru Blue Air şi voi reveni către dvs. în momentul în care vom avea un răspuns“, ne-a comunicat oficialul companiei.
 
Până atunci, cea mai bună „apărare“ de astfel de taxe rămâne încadrarea bagajelor de mână în limitele impuse. Cu atât mai mult cu cât, potrivit declaraţiilor ieşeanului păţit, nu a fost singura „victimă“ în cursa respectivă.Cu zece destinaţii acoperite de pe Aeroportul Iaşi, toate externe, Blue Air este operator principal al aerogării.

Comentarii