Motivele pentru care traficul greu e o povară pentru tot oraşul Iași. Sunt soluții?

luni, 02 decembrie 2019, 03:01
3 MIN
 Motivele pentru care traficul greu e o povară pentru tot oraşul Iași. Sunt soluții?

În lipsa unei centuri ocolitoare complete, soluţiile se rezumă la dirijarea traficului pe segmentele de drum care pot să susţină maşinile de tonaj şi la aplicarea mai strictă a legislaţiei

„Transportul auto de mare tonaj în Iaşi – consecinţe, soluţii pentru organizarea şi reducerea acestuia în interiorul oraşului şi eliminarea emisiilor CO2“: acesta a fost unul din subiectele discutate în cadrul Comisiei de Dialog Social, reunită la Prefectură la sfârşitul săptămânii trecute. Tema propusă de Confede­raţia Patronatului Român, deşi devenită un fel de tradiţie în ultimii ani în viaţa cotidiană a oraşului, a stârnit şi de această atenţia inclusiv a aleşilor ieşeni de la Bucureşti. Ideea principală desprinsă în urma discuţiilor a fost că, dacă s-ar res­pecta anumite prevederi din legis­laţia actuală, oraşul ar fi mult mai aerisit şi mult mai puţin mai poluat. „Nu sunt reglementate condiţiile de acces pentru maşinile de mare tonaj, respectiv să fie controlate dacă respectă greutatea admisibilă pe osie în funcţie de capacitatea portantă a stratului de asfalt“, a menţionat deputatul Petru Movilă. Porţiunea de drum cu linii de tramvai are cel mai mult de suferit, a adăugat el. Pe de altă parte, parlamentarul a remarcat că nu se poate vorbi de drumuri ocolitoare – cu excepţia tronsonului finalizat al şoselei de centură între DN 28 (Iaşi-Tg. Frumos) şi DJ 248 (Iaşi-Vaslui). „În primul rând, variantele ocolitoare existente sunt foarte proaste şi, în al doilea rând, nu suportă greutatea de transport a maşinilor de mare tonaj“, a explicat el. 
 
Ziarul nostru a relatat, săptămâna trecută, despre denivelările apărute de-a lungul segmentului urban al DN 28, foarte vizibile pe bd. Nicolae Iorga, pe şos. Moara de Foc şi pe str. Canta – unde şi ramele capacelor de canal nu mai sunt demult la aceeaşi cotă cu carosabilul. „Povara“ reparaţiilor este disputată în prezent de Regionala de drumuri naţionale şi Primărie. Inspectoratului de Poliţie Judeţean i s-a reproşat, în cadrul şedinţei CDS, că nu dirijează circulaţia în aşa fel încât maşinile grele din Zona Industrială să meargă spre Şoseaua de Centură. Se aglomerează şi mai mult şoseaua îngustă de numai o bandă pe sens spre Lunca Cetăţuii? „Este de categoria drum judeţean, are altă calitate şi capacitate portantă decât străzile din municipiu“, a menţionat Petru Movilă.
 
În atenţia participanţilor la şedinţa Comisiei de Dialog Social a mai intrat nerespectarea intervalelor orare de aprovizionare a supermarketurilor, cu mărfuri, şi a şantierelor, cu materiale de construcţii. Iar, legat de marile magazine, Movilă a propus din nou ca parcările să fie folosite în afara programului de proprietarii de maşini din zonă. Peste problemele semnalate în cadrul Comisiei, vine lipsa de comunicare între instituţii, a mai spus deputatul. „Poluarea şi aglomerarea oraşului cu traficul greu este rezultatul ineficienţei administraţiei şi a lipsei dialogului între instituţii“, a conchis el.

Comentarii