O altă perspectivă despre testele PISA: unii profesori nu le consideră relevante, alţii nu vor să comenteze

joi, 07 decembrie 2023, 12:10
1 MIN
 O altă perspectivă despre testele PISA: unii profesori nu le consideră relevante, alţii nu vor să comenteze

O altă perspectivă despre testele PISA: unii profesori consultaţi de PRESShub consideră că rezultatele slabe ale elevilor români sunt cauzate de faptul că şcoala românească nu este organizată pentru acest tip de evaluare. Prin urmare, rezultatele ar putea să nu fie relevante. Alte cadre didactice contactate au refuzat să comenteze.

Testele PISA nu corespund cu sistemul educaţional din România, motiv pentru care rezultatele nu sunt foarte importante, crede Ruxandra Achim, profesoară de limba română la Colegiul Naţional „I.L. Caragiale” din Bucureşti.

„Eu nu acord prea mare interes acestor tipuri de teste pentru că ele reflectă un sistem de educaţie diferit de al nostru, evaluarea nu are cum să fie una care să reflecte realitatea. Nu aş exagera rezultatele testelor PISA pentru că noi avem alte modele.

Mă refer la faptul că, cel puţin pe partea aceasta de scris şi citit, nu vorbim de literatură, să ne înţelegem, este vorba despre texte non-literare cu răspunsuri cu alegere multiplă pe baza unor informaţii. Pe mine nu mă îngrijorează rezultatele pentru că nu reflectă scopurile sistemului educaţional românesc”.

Eugenia Trica, director la Colegiul Tehnic „Petru Maior” din Bucureşti, este de aceeaşi părere. Profesoara crede că programele noastre nu corespund cu cerinţele evaluărilor PISA.

Vezi mai multe detalii pe presshub.ro

 

 

Publicitate și alte recomandări video

Comentarii