Anunturi de Mica Publicitate
Abonament la editia electronica
Iasi Tv Life
TeleM
TVR Iasi Telejurnal
Abonament la editia tiparita

vineri, 29.03.2024

Planurile noului şef al administraţiei Aeroportului: stabilizarea traficului şi revenirea pe profit

GALERIE
Alexandru Anghel
  • Alexandru Anghel
- +

Pe fondul restrângerii numărului de curse aeriene, Alexandru Anghel pledează pentru investiţii rapide pe fonduri europene, în locul proiectelor mari şi costisitoare - cum e cel al construirii unui nou aeroport dincolo de pistă.

 

Noul preşedinte al Consiliului de Administraţie de la Aeroport revine într-o funcţie de conducere la aproape trei ani după ce a fost alungat, la propriu, din biroul de director general al regiei. Amintim că, la sfârşitul lui 2017, Alexandru Anghel deţinea acest mandat cu titlu temporar şi câştigase prin concurs un nou mandat de membru în CA. El a fost mai întâi suspendat ilegal, în 2017, chiar înainte de Crăciun, apoi i s-a reziliat contractul de director la începutul lui 2018. Dacă, atunci, lăsase Aeroportul cu un profit de două milioane de euro şi un trafic anual de 1,15 milioane de pasageri, acum profitul s-a redus la jumătate (4 milioane în 2019), iar traficul a crescut cu doar 168 mii. În 2017, Blue Air era operatorul principal de zboruri la Iaşi. Astăzi, compania mai efectuează doar trei curse pe săptămână, de la Iaşi la Bucureşti. Evident, problemele financiare ale Blue Air nu pot fi puse pe seama celor de la Aeroport, însă Anghel a subliniat că era obligaţia şefilor aerogării să caute, să atragă alte companii aeriene către Iaşi.

Trebuie menţionat că, în aşteptarea ajutorului promis de către guvern încă de la ieşirea din starea de urgenţă, Blue Air a anulat mai multe curse, atât de la Iaşi, cât şi din Bacău şi Bucureşti. Aeroportul băcăuan tocmai s-a redeschis în urmă cu o săptămână, după lucrări de modernizare a pistei care au durat două luni. Şi Wizz Air a redus frecvenţa unor curse aeriene, la fel, atât din Iaşi, cât şi din Bacău. Astfel, în locul celor două curse săptămânale de la Iaşi spre Billund (Danemarca), a rămas un singur zbor, de la Bacău. Din cele trei curse spre Roma de la Iaşi, una se va opri în Bacău. La fel, cursa de Catania a „plecat” de la Iaşi la Bacău, de unde Wizz mai operează un zbor săptămânal spre München (Memmingen). Din Bacău, Blue Air continuă să opereze destinaţii externe: Londra (4 zboruri pe săptămână), Dublin (2), Roma, Torino şi Bergamo (câte unul). Din Iaşi, practic toate destinaţiile externe sunt ale Wizz Air. Avioanele Tarom zboară la Bucureşti unul până la trei zboruri pe zi, iar Austrian Airlines, de două ori pe săptămână spre Viena. Cu Wizz, se poate ajunge la Londra (zilnic), la Roma, Bergamo, Eindhoven, Liverpool, Dortmund, Bologna şi Bruxelles. Parisul este o promisiune, din noiembrie, alte curse fiind propuse abia pentru jumătatea lui decembrie. „Prioritatea acum este stabilizarea traficului pe Aeroport, să menţinem destinaţiile - cel puţin cele care erau operate înainte de criză”, a explicat noul preşedinte al CA care este primul lucru ce trebuie făcut la Aeroport.

Dacă anul acesta este unul complet atipic, nu la fel se poate spune despre 2018 şi 2019. Extinderea platformei betonate pentru staţionarea avioanelor este singura investiţie de anvergură din toată această perioadă. În schimb, în loc să fie realizat proiectul pe fonduri europene de extindere a actualelor terminale de pasageri şi a parcării, conducerea Aeroportului s-a concentrat pe un studiu costisitor cu un rezultat previzibil: mai multe oportunităţi de dezvoltare dincolo de pistă - însă cu un cost mult mai mare, un nivel de finanţare incert şi într-o perspectivă neclară, date fiind condiţiile restrictive din această perioadă. Ezitarea de la Iaşi, care a lăsat loc dezvoltării infrastructurilor aeroportuare la Suceava şi Bacău, a dus la pierderea avantajelor, ne-a spus Alexandru Anghel. „Vom analiza cu atenţie documentele Masterplanului, pentru că, la o primă vedere, calitatea nu e una corespunzătoare. Nu este oportună folosirea lui acum, iar banii i-am putea folosi pentru alte proiecte, care deja există. Pe partea de dezvoltare, vom încerca să abordăm investiţii pe termen scurt din fonduri europene”, a explicat el care sunt principalele direcţii de acţiune. 

 

 

© Drepturi de Autor (Copyright) - Acest articol este proprietatea Ziarul de Iasi (www.ziaruldeiasi.ro) si este protejat de Legea dreptului de autor si drepturilor conexe (8/1996). Preluarea acestui articol se poate face, potrivit reglementarilor in vigoare, doar în limita a maximum 500 de caractere, urmate obligatoriu de un link directionat catre acest articol! Orice incalcare a acestor prevederi va fi supusa procedurilor pentru intrarea in legalitate si recuperarea daunelor.

Ultima ora

editorial

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dan CONSTANTIN

Moştenirea toxică ce o vor lăsa rectorii ajunşi la al treilea sau al patrulea mandat

Dacă distinsul profesor „X” sau remarcabilul „Z” au putut să treacă peste lege, eu de ce nu aş putea?

opinii

Roboţi

Codrin Liviu CUȚITARU

Roboţi

Robotul a trecut, treptat, de la „plimbarea” convulsivă pe coridoarele Universităţii, la alergarea „profesionistă”. Se arăta capabil să sară şi peste obstacole, plăcerea sa supremă fiind „să evite” deliberat, în viteză, femeile de serviciu îngenuncheate pe ciment şi prinse în efortul răzuirii gumelor de mestecat aruncate iresponsabil. Îngrijitoarele se speriau îngrozitor şi ţipau injurios după Robogică (foarte des îl numeau „pocitania dracului”!).

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

George ŢURCĂNAŞU

Despre discursul regionalist din Moldova (II)

Delestaţi de centru şi captivi între statalismul teritoriului post-sovietic de la est de Prut şi desconsiderarea de la nivelul Bucureştiului, moldovenii din România aleg soluţia cea mai simplă: ştergerea sau renunţarea la identitate. Exemplele sunt multiple şi deseori invocate în scrieri mai vechi, de la divergenţele teritoriale bucovineană (în plin nucleu statal al Moldovei), vrânceană şi gălăţeană, la tendinţele actuale ale tinerilor de a migra pentru studii spre centrele universitare externe Moldovei, deseori mai prost cotate decât Iaşul în sistemul universitar. În aceste condiţii, să nu înţelegi necesitatea unor mişcări care militează pentru scoaterea Moldovei din izolarea impusă de către centru e cam prea mult!

Spărgătoarea de coduri

Bogdan ILIESCU

Spărgătoarea de coduri

Viaţa unui copil de acum 40 de ani (şi aproape sigur şi înainte) era absolut fascinantă pentru că era înmuiată din plin în toată istoria omenirii şi în tot ce avea mai valoros, adunat până atunci, în cărţi. Da, lucrurile alea cu un aer prozaic, mărturia perpetuă a unei invenţii seculare, care, prin natura lor de a păstra scris orice gând pe care i-l încredinţai, obligau la multă atenţie, şi mare responsabilitate şi scriitorul, şi cititorul.

pulspulspuls

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Calcule matematice: am putea avea o premieră la locale la Iaşi de ne va durea mintea

Dacă tot v-am servit ieri aicea niscai aritmetică electorală de Bahlui, haideţi să continuăm şi azi cu olecuţă de analiză matematică plus geometrie diferenţială tot pe tema asta incitantă! Nu de alta, dar acuşi încep iar simulările de alegeri, şi măcar să fim pregătiţi.

Caricatura zilei

La reciclat pet-uri și doze

Când Sistemul Garantie Colectare te pune pe gânduri

Cumpara editia digitala

Vremea in Iasi

Curs valutar

Parteneri

    Intrebarea zilei

    Vladimir Putin, presedintele Federatiei Ruse, a declarant intr-un interviu dat jurnalistului american Tucker Carlson ca nu va ataca niciun stat NATO. Credeti ca isi va respecta cuvantul dat?

    vezi raspunsuri