Primăria va cheltui un milion de euro pentru servicii cadastrale

marți, 26 martie 2019, 02:49
2 MIN
 Primăria va cheltui un milion de euro pentru servicii cadastrale

Municipalitatea va cheltui peste un milion de euro pentru servicii cadastrale. Pentru bunurile din proprietatea publică şi privată a municipiului Iaşi vor fi efectuate noi măsurători pe teren.

Acest lucru va permite Primăriei o evidenţă mai clară şi o mai bună gestionare a patrimoniului. În total, municipalitatea a estimat că va întocmi documentaţii cadastrale pentru cel puţin 5.500 de bunuri. Nu va fi înregistrat doar dreptul de proprietate, ci şi alte drepturi precum administrare, folosinţă, superficie, concesiune şi altele.

Valoarea estimată a contractului ajunge la 4,8 milioane lei, licitaţia fiind împărţită în patru loturi. Cei mai mulţi bani (2,55 milioane lei) sunt prevăzuţi pentru servicii cadastrale aferente terenurilor (cu sau fără construcţii).

Alţi circa 1,4 milioane lei constituie suma necesară pentru întocmirea documentaţiilor cadastrale în ceea ce priveşte parcările de reşedinţă, locurile de joacă şi spaţiile verzi.

Pentru înregistrarea pasajelor, podurilor şi esplanadelor, Primăria a estimat valoarea contractului la 663.000 lei, iar 225.000 lei vor fi utilizaţi pentru bunuri precum terenuri aferente eurocontainerelor, platformelor betonate, fântânilor arteziene şi ansamblurilor statuare.

„În sensul prezentului caiet de sarcini, prin documentaţie cadastrală se înţelege ansamblul de servicii rezultate din măsurători şi calcule, prin care se realizează identificarea, înregistrarea, reprezentarea pe schiţe sau planuri cadastrale a bunurilor imobile (terenuri şi construcţii), indiferent de destinaţia lor”, se arată în documentaţia de atribuire.

Într-o primă fază, Primăria va pune la dispoziţia firmei câştigătoare actele existente cu privire la imobilul pentru care s-a solicitat efectuarea documentaţiei, etapă urmată de măsurătorile în teren şi prelucrarea datelor obţinute.

Ulterior, va fi întocmită documentaţia cadastrală, iar municipalitatea va înregistra actele în vederea elaborării unei hotărâri ce va fi supusă aprobării Consiliului Local. Pentru a putea fi emisă cartea funciară, în prealabil Primăria va pune la dispoziţia firmei toate actele necesare pentru înaintarea dosarului la Oficiul de Cadastru.

Municipalitatea a estimat că documentaţiile cadastrale pentru bunurile din patrimoniul public şi privat vor fi realizate în doi ani, în acest sens urmând a fi semnat un acord-cadru.

Comentarii