Primul mare test al nervilor pentru șoferii ieșeni. Bulevard închis timp de nouă luni

joi, 03 octombrie 2019, 02:01
2 MIN
 Primul mare test al nervilor pentru șoferii ieșeni. Bulevard închis timp de nouă luni
Bulevardul Ţuţora, arteră rutieră importantă şi foarte folosită ca legătură între zona industrială şi Podu Roş, ar urma să fie închisă până în iulie 2020. Va fi schimbată linia de tramvai.

Deşi în plan era începerea modernizării bd. Chimiei, între Calea Chişinăului şi podul Tudor Vladimirescu şi, mai departe, bulevardul omonim până în intersecţia Bucşinescu, primul segment de stradă ce va fi făcut este bd. Ţuţora. Este vorba de tronsonul lung de cca. 900 m cuprins între intersecţia Podu Roş şi bd. N. Iorga/ Primăverii. Teoretic, lucrările vor începe luni, 14 octombrie, dată de la care circulaţia autovehiculelor urmează să fie sistată până la sfârşitul lunii iulie 2020. Practic însă e posibil ca, pe fondul aglomeraţiei din oraş în perioada Sărbătorilor Iaşului, restricţia să intre în vigoare mai târziu.

Modernizarea căii de rulare a tramvaielor, urmată de refacerea carosabilului şi a altor facilităţi, a fost adjudecată de o asociere condusă de firma Conest şi cuprinde patru tronsoane: Ţuţora, Chimiei – T. Vladimirescu, Pădurii – Tătăraşi şi Calea Chişinăului, între Rond Ţuţora şi bd. Metalurgiei. 

Viceprimarul Radu Botez ne-a explicat că primul şantier trebuia să fie deschis luna trecută pe bd. Chimiei/Tudor Vladimirescu, dar că nu a fost gata la timp documentaţia pentru preluarea celor 2.400 de metri de drum naţional (DN 24) de la Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Iaşi. 

La rândul lui, directorul Regionalei, Ovidiu Laicu, ne-a confirmat necesitatea întocmirii unui studiu de trafic pe segmentul respectiv sau cel puţin identificarea unei rute alternative. 

„Practic, ei vor lucra doar noaptea, pentru că vor să desfacă liniile vechi în acest an – iar traficul alternativ se va desfăşura deviat în acest timp pe bd. Metalurgiei – str. Vasile Lupu. Ziua, traficul se va derula normal, dacă se poate spune aşa, pentru că benzile liniilor de tramvai vor fi de fapt în şantier. O altă variantă ar fi ca Primăria să preia drumul cu totul pe perioada şantierului“, ne-a prezentat directorul Regionalei de drumuri naţionale cele două posibilităţi. 

Comentarii