PSD și PNL se bat cu centurile. Maricel Popa pune pe masă proiectul Centurii Ușoare, de 73 km în jurul Iașului. Vezi pe unde trece!

luni, 10 august 2020, 02:02
2 MIN
 PSD și PNL se bat cu centurile. Maricel Popa pune pe masă proiectul Centurii Ușoare, de 73 km în jurul Iașului. Vezi pe unde trece!

Consiliul Judeţean scoate de la naftalină proiectul adoptat acum mai bine de 5 ani, în perspectiva prinderii unei finanţări europene

 

La puzderia de proiecte pentru infrastructura de transport prezentate de miniştrii liberali veniţi la Iaşi săptămâna trecută, se adaugă unul din zona PSD: înfiinţarea centurii uşoare de ocolire a Municipiului Iaşi. „Consiliul Judeţean intenţionează depunerea cererii de finanţare pentru elaborarea documentaţiei pentru proiect”, se menţionează în propunerea de hotărâre care va intra în dezbaterea consilierilor la următoarea şedinţă de CJ.

„Obiectivul general al proiectului este îmbunătăţirea accesibilităţii şi a mobilităţii populaţiei, bunurilor şi serviciilor, în vederea stimulării dezvoltării economice durabile, prin modernizarea a 73,081 km de drumuri judeţene aflate în proximitatea TEN-T (reţeaua trans-europeană de transport, n.r.) şi conectarea a şapte unităţi administrativ teritoriale urbane şi rurale la reţeaua TEN-T”, se arată în proiect. Practic, în următorii zece ani, vor fi reabilitate/ modernizate segmente de drum judeţean însumând 56,5 km şi un drum comunal în lungime de 16,57 km, respectiv DC26B Leţcani-Voineşti (intersecţie DN28-Cogeasca-Cucuteni-Scopoşeni-Horleşti-Lungani-Voineşti-intersecţie DJ248A).

Traseul centurii de trafic uşor va fi următorul:

– DJ 248B Vânatori-Leţcani (16,32km),

– DC26B Leţcani-Voineşti (16,57 km),

– DJ 248A Voineşti (2,21 km),

– DJ 248F Voineşti-Mânjeşti-Budeşti (6 km),

– DJ 248C Budeşti – Piciorul Lupului – Ciurea (10,48 km),

– DJ 248D Ciurea-Bârnova-Tomeşti-Holboca (19 km),

– DJ 249A limita municipiului laşi – Holboca (intersecţie DJ 248D) (2,41 km).

Centura de trafic uşor, proiectată pentru o viteză de 50 km/h, va avea o bandă pe sens, la o lăţime totală a carosabilului de 6,5 metri, cu acostamente de 0,75 metri pe fiecare parte. Propunerea de hotărâre supusă aprobării în şedinţa de plen de joi este de fapt o actualizare a fişei de proiect adoptată în aprilie 2015. Întregul proiect are un cost estimat de 45 de milioane de euro.

Comentarii