Schimbări cu impact mare pe trei bulevarde din Iaşi. Se interzic viraje la stânga pentru fluidizarea traficului (FOTO)

joi, 02 martie 2023, 02:50
4 MIN
 Schimbări cu impact mare pe trei bulevarde din Iaşi. Se interzic viraje la stânga pentru fluidizarea traficului (FOTO)

Primăria va implementa, în această primăvară, mai multe măsuri de trafic cu impact asupra circulaţiei în cel puţin trei cartiere. 

Modificările sunt menite să fluidizeze circulaţia pe bulevardele mari din zonele Nicolae Iorga, Nicolina şi Păcurari. Măsurile sunt aprobate deja la nivelul municipalităţii, fiind aşteptat avizul de la Poliţia Rutieră pentru a putea fi implementate.

Bandă unică pe Nicolae Iorga

În primul rând, este vorba despre crearea unei benzi unice pe bld. Nicolae Iorga, după modelul Nicolina, între Podul de Piatră şi intersecţia de la Cotnari. Înainte de a fi montaţi separatorii, Primăria aşteaptă avizul poliţiştilor pentru a interzice virajul la stânga în două zone „cheie”. Prima dintre acestea este la intrarea în pasajul de sub calea ferată, din zona spălătoriei de camioane: şoferii care vin dinspre Gara Internaţională nu vor mai putea face virajul la stânga prin pasaj, spre str. Hatman Şendrea, urmând a întoarce în Podul de Piatră. A doua zonă este la ANAF: şoferii nu vor mai putea face virajul la stânga pe bld. Nicolae Iorga pentru a se înscrie pe direcţia Podului de Piatră. În schimb, vor putea efectua acest viraj în intersecţia semaforizată din zona clinicii Zenmed.

„Scopul este crearea unei benzi unice pe bld. Nicolae Iorga, iar virajele la stânga să fie permise doar în intersecţii semaforizate”, a declarat Radu Botez, membru al Comisiei de circulaţie de la nivelul Primăriei. El a prezentat şi o altă soluţie de fluidizare a circulaţiei pe bulevard, dar despre care a admis că este „greu realizabilă” la acest moment: o subtraversare a căii ferate care să facă legătura între bld. Nicolae Iorga şi str. Calea Galata (zona de după restaurantul Bavaria, unde este acum trecere pentru pietoni), astfel încât şoferii care vin dinspre Podul de Piatră să aibă o alternativă mai rapidă de a ajunge în zona Mircea – Galata. Conform lui Radu Botez, pe Nicolae Iorga ar mai fi „un câştig major” în zona Gării Internaţionale prin crearea unei benzi de stocare pentru virajul la stânga pe Cantemir, în condiţiile în care va fi reglementată circulaţia în zona unde opresc acum autobuzele, la pachet cu eliminarea locurilor de parcare din afara parcajului Gării. O astfel de reglementare ar duce la două benzi pe direcţia înainte, spre ANAF, şi cea de stocare spre Cantemir.

Păcurari: cale suplimentară de întoarcere, înainte de rondul ERA

O altă măsură care aşteaptă avizul Poliţiei vizează şos. Păcurari spre rondul ERA. Intenţia Primăriei este de a realiza un punct de întoarcere suplimentar pentru şoferii care vin dinspre Valea Lupului: aceştia vor putea întoarce spre Iaşi cu circa 150 metri înainte de rond.

Potrivit lui Radu Botez, şoferii vor putea vira la stânga în zona fostului post de poliţie. Pentru a putea fi făcut acest lucru fără a crea alte probleme în trafic, intenţia municipalităţii este să lărgească strada la trei benzi, fiind practic prelungită banda suplimentară existentă în rondul de la ERA (cea delimitată cu separatori, pe direcţia Leţcani).

„Doar în această zonă, unde era postul de poliţie, putem lărgi strada astfel încât din Iaşi să se iasă pe trei benzi şi nu două cum sunt în prezent. Dorinţa noastră este să deblocăm rondul de la ERA, iar cei din Valea Lupului să aibă o alternativă de venire spre Iaşi”, a mai spus Radu Botez.

Nicolina: vor fi interzise virajele la stânga

Celelalte măsuri care vor fi implementate în această primăvară au în vedere zona Nicolina. Intenţia este de a interzice virajele la stânga în două intersecţii şi de a permite acest viraj în altă intersecţie. În primele două cazuri, este vorba despre intersecţiile şos. Nicolina – str. Sălciilor – str. Frumoasa (zona Lidl) şi şos. Nicolina – al. Tudor Neculai – str. Prof. Ion Inculeţ (zona bisericii catolice, drumul spre Miroslava). În schimb, virajul de stânga va fi permis în intersecţia cu str. Răzoarelor, stradă care va deveni sens unic spre Piaţa CUG (invers faţă de cum este în prezent).

Potrivit lui Radu Botez, astfel de măsuri sunt menite să fluidizeze şi circulaţia din rondul Podu Roş, în contextul în care sunt eliminate blocaje dinspre Nicolina. „Toate măsurile propuse pe Nicolae Iorga, rondul ERA şi Nicolina sunt aprobate la nivelul Comisiei de circulaţie. După primirea avizului rutier, Primăria poate trece la etapa de implementare”, a conchis fostul viceprimar.

Comentarii