Se urneşte şi la Iaşi ideea transportului metropolitan public integrat. În alte orașe un astfel de serviciu este deja obișnuință

luni, 27 iulie 2020, 01:54
3 MIN
 Se urneşte şi la Iaşi ideea transportului metropolitan public integrat. În alte orașe un astfel de serviciu este deja obișnuință

Pentru început, va fi constituită o asociaţie. Ce alte proiecte se află pe ordinea de zi a şedinţei Consiliului Local de săptămâna aceasta

 

Consilierii locali se vor pronunţa în următoarea şedinţă asupra succesorului lui Răzvan Timofciuc, unul dintre ultimii aleşi care mai „stricau” unanimitatea adunată în jurul primarului. Timofciuc şi celălalt consilier „rebel”, Etienne Ignat, au demisionat acum o lună din CL. Potrivit unui proiect de hotărâre afişat pe pagina de internet a Primăriei, în locul lui Timofciuc va fi numită Oana Horhogea, al cărei nume se afla în 2016 pe poziţia a 12-a a listei candidaţilor liberali pentru Consiliu Local. Mandatul început de Ignat în 2016 va fi continuat de Antonica Alexe, numele aflat la poziţia 15 pe aceeaşi listă.

Într-un alt proiect de hotărâre, aflăm din cele 40 de pagini ale lui că în trimestrul 2 al anului nu s-a făcut practic niciun pas în aplicarea Planului de calitate a aerului, cu excepţia modernizării unor segmente de străzi uitate de dinainte de ’89. Nici Ministerul Transporturilor nu a realizat varianta de ocolire pe traseul bd. Poitiers – Trei Fântâni, precizează raportul.

Consilierii locali urmează să se pronunţe în şedinţa de joi asupra înfiinţării unei Asociaţii Metropolitane de Transport Public Iaşi. Asemenea asociaţii există de mai mulţi ani în alte oraşe mari din România. La Cluj, în 7 ani, au fost deschise 26 de linii de autobuz către localităţi suburbane municipiului reşedinţă, la Oradea, asociaţia similară monitorizează din 2012 opt linii de autobuz cu caracter metropolitan, iar la Braşov destinaţiile din afara reşedinţei de judeţ au fost grupate anul trecut în cinci coridoare. De altfel, această din urmă abordare pare sugerată şi în proiectul care prinde contur la Iaşi. „Mai multe unităţi administrativ-teritoriale se pot asocia pentru organizarea în comun a transportului public de persoane”, se arată în referatul de constituire a Asociaţiei. Vizate sunt cele 14 comune din Zona Metropolitană Iaşi, la care se adaugă municipiul reşedinţă şi Consiliul Judeţean, iar Compania de Transport Public Iaşi este indicată drept favorită pentru acoperirea acestui serviciu. Membrii Adunării Generale sunt cei 15 primari şi preşedintele CJ, care vor alege la prima şedinţă un preşedinte al asociaţiei. Sediul noii entităţi va fi în acelaşi imobil de pe strada Agatha Bârsescu unde a funcţionat Asociaţia Zona Metropolitană Iaşi, care s-a mutat recent la Tehnopolis.

Un alt proiect de hotărâre va înlocui, la Clubul Sportiv Municipal Iaşi 2020, secţia de tenis cu una de kickbox. Pe de altă parte, Turneul ATP de tenis profesionist, care trebuia să aibă loc la începutul verii, a fost fixat pentru perioada 14-20 septembrie, precedat de Campionatele Naţionale Individuale Under 18 de tenis de câmp, fixate să înceapă chiar la sfârşitul acestei săptămâni.

Planul de măsuri în vederea prevenirii şi combaterii răspândirii Covid-19 va avea câteva completări de ordin financiar: persoanele juridice pot să „sară” plata chiriei pentru sediul social pe perioada stării de urgenţă, dar sumele vor fi recuperate în şase tranşe egale ce decurg după 3 luni de la ridicarea setului de restricţii. De asemenea, persoanele fizice vor beneficia de o reducere cu 50 la sută a chiriei pe aceeaşi perioadă dacă şi-au întrerupt parţial activitatea sau cu 100 la sută în cazul încetării ei.

Lista propunerilor care vor intra în dezbaterea consilierilor locali se încheie ca de obicei cu proiecte de urbanism. Niciunul nu vizează construcţii mari. Cea mai înaltă clădire, 20 de metri conform PUZ-ului, va fi ridicată la ieşirea din Iaşi spre Tomeşti. 

Comentarii