Strategia pentru drumuri începe cu lărgirea şoselei Iaşi-Lunca Cetăţuii

Consilierii judeţeni vor adopta la următoarea şedinţă lista celor 28 de drumuri pe care se vor face lucrări de modernizare în următorii 6 ani.

sâmbătă, 19 iunie 2021, 01:50
3 MIN
 Strategia pentru drumuri începe cu lărgirea şoselei Iaşi-Lunca Cetăţuii

Strategia de dezvoltare şi modernizare a drumurilor judeţene a primit, ieri, ultimele retuşuri înainte să intre, miercuri, în dezbaterea plenului Consiliului Judeţean. Şefii judeţului, împreună cu cei ai ApaVital, Direcţiilor Regională, respectiv Judeţeană de Drumuri şi Poduri, liderii grupurilor politice din CJ şi primari au făcut ultimele observaţii la lista obiectivelor de făcut în ceea ce priveşte infrastructura rutieră.

Preşedintele CJ a amintit că bugetul destinat drumurilor judeţene în acest an este de 377 de milioane de lei, "din toate sursele de finanţare". În ce priveşte priorităţile urmărite prin adoptarea strategiei, acestea sunt legarea tuturor comunelor la municipiul reşedinţă prin drumuri judeţene sau naţionale şi punctele de racordare la Autostrada Ungheni-Iaşi-Moţca (-Tg. Neamţ-Tg. Mureş). De asemenea, "să nu mai avem drumuri de pământ în judeţ", a mai spus Costel Alexe.

Strategia conţine 26 de segmente de drum propuse pentru modernizare, în total 333 km, şi două pentru reabilitare. Acestea din urmă sunt DJ 248, de la intersecţia cu Centura Iaşi până la limita cu judeţul Vaslui (prin Dumbrava, Grajduri şi Scânteia), şi DJ 208, prin Mirceşti-Hălăuceşti-Luncaşi-Cozmeşti-Stolniceni Prăjescu-Valea Seacă-Heci-Lespezi-Buda.

Drumul spre Vaslui, DJ 248, va avea patru benzi, faţă de câte are acum de la ieşirea din municipiul Iaşi până la intersecţia cu şoseaua de centură. Întrebat ulterior cum va fi extinsă platforma drumului, directorul DJADP a precizat că vor dispărea şanţurile de scurgere a apei pluviale – care vor fi sub dale – şi va fi optimizat traseul trotuarelor. Vor fi şi câteva exproprieri, de mică amploare, a adăugat Ciprian Ciucan. Este vorba de segmentul în lungime de 3,3 km, mai mereu aglomerat, îndeosebi pe parcursul anului şcolar.

Costul dublării numărului de benzi va fi stabilit în urma realizării studiului de fezabilitate, dar directorul Direcţiei drumurilor judeţene a estimat deja suma totală a investiţiei în cei 333 km de drum la 290 de milioane de euro – 240 de milioane pentru modernizare şi 50 de milioane, costul estimat al realizării Centurii de trafic uşor (73 km).

Între cele 26 de segmente de drum judeţean vizate se află câteva care vor asigura conexiunile între rute mai circulate. Astfel, 6 km de drum construit vor lega Axa 1 strategică Iaşi-Suceava de E583/DN28 între Potângeni (lângă Movileni) şi Româneşti-Podu Iloaiei. De asemenea, 10,4 km pe DJ 282A vor face legătura între Popricani şi Larga Jijia Popricani, iar de la Breazu se va putea ajunge la DN 24 între Vânători şi Cârlig (4 km).

Cel mai mare proiect din "lista celor 26" va uni DN 24, de lângă Şerbeşti, cu DN 28, în Bohotin, şi DJ 249, la Grozeşti, pe malul Prutului, prin Dolheşti-Moşna (30,8 km). Cel mai mic măsoară doar 1,5 km, pe DJ 208I, între Blăgeşti (pe DN 28A) şi Vânători (pe DJ 208N).

Cât priveşte drumurile naţionale, directorul Regionalei Iaşi a menţionate cele două mari proiecte aflate în derulare, A7 şi A8, şi schiţa centurii care va ocoli municipiul pe la sud-est. Dănuţ Pilă a amintit că vechiul traseu, prin bd. Poitiers-str. Trei Fântâni, a devenit în cea mai mare parte urban şi nu se mai pretează ca variantă ocolitoare. Totodată, stabilirea exactă a traseului A8 va clarifica şi soluţiile pentru ocolirea punctelor aglomerate Leţcani, Podu Iloaiei, Tg. Frumos şi Paşcani.

Ulterior, directorul Regionalei ne-a precizat că s-a încheiat campania de asfaltare între Podu Iloaiei şi Valea Lupului şi că acum se fac marcajele în funcţiile de condiţiile meteo. Dacă lucrările la podul peste Siret de la Şcheia sunt în toi, cele de lărgire a podului de la Sârca rămân în plan pentru vara aceasta, ne-a mai spus Dănuţ Pilă.

Comentarii